ACTUALITATE 18 iunie 2018

AFACOV, gazda participanților din cadrul unui proiect european

de Geanina Lupșa | 1373 vizualizări

„Acces to Vet” are ca scop transferul de bune practici cu privire la procesul de evaluare a competențelor profesionale

Centrul de evaluare și certificare a competențelor profesionale AFACOV din Sfântu Gheorghe a găzduit vineri participanții din cadrul proiectului european „Acces to Vet”. Reprezentanții din Ungaria, Italia, Irlanda au asistat la diverse etape, atât scrise, cât și practice ale evaluării competențelor profesionale, și totodată au putut face comparații între modul de testare din România, cu cel specific țării de proveniență.

„Acces to Vet”, proiectul de tip parteneriat între Irlanda, Spania, Ungaria, România și Italia, inițiat de Prefectura din Békéscsaba (Ungaria), se derulează în perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2019. Scopul acestuia este să sprijine dezvoltarea, învățarea reciprocă, transferul și implementarea de practici inovatoare în ceea ce privește procesul de evaluare și certificare a competențelor profesionale.

Evenimentul de vineri, ce a avut loc la sediul AFACOV din Sfântu Gheorghe, a reprezentat cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului, iar primele două s-au desfășurat în Dublin (Irlanda), respectiv Granada (Spania).

Oaspeții din străinătate au fost primiți de managerul firmei AFACOV, Constantin Gheorghincă,  alături de directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Covasna, Kelemen Tibor.

„Pentru AJOFM Covasna este o întâlnire extraordinară, în acest parteneriat este pentru prima dată că ne-am întâlnit, iar participanții sunt pentru prima dată în Sfântu Gheorghe, unii chiar în România. (…) Această întâlnire este a treia întâlnire a proiectului, primele două s-au desfășurat la Dublin, respectiv în Granada(…)urmând ca în octombrie să ne ducem la partenerul din Italia, în Sicilia și nu în ultimul rând la anul, în 2019 o să avem o întâlnire finală, de închidere a acestui proiect și de evaluare, respectiv de emitere a documentelor aferente în Ungaria, la Békéscsaba.

Acest proiect a fost inițiat de Prefectura din Békéscsaba (…) ei au lansat acest proiect și la acest proiect se urmărește acest transfer  de bune practici din fiecare țară, există și un schimb cultural, un schimb de informări bilaterale, inclusiv partea culturală”, a declarat directorul AJOFM Covasna, Kelemen Tibor, la întâlnirea de vineri.

Participanții din străinătate s-au declarat mulțumiți de modul în care au fost primiți la Sfântu Gheorghe și au subliniat faptul că apreciază faptul că au putut asista la diverse etape ale procesului de evaluare a competențelor profesionale, astfel poate fi pus în practică transferul de bune practici în ceea ce privește formarea profesională.

Partenerii din cadrul proiectului se vor mai întâlni în luna octombrie, în Sicilia (Italia), urmând ca întâlnirea finală să aibă loc în anul 2019, în Békéscsaba (Ungaria).

De asemenea, la evenimentul de vineri, în semn de apreciere a bunei colaborări dintre AJOFM Covasna și AFACOV, directorul agenției, Kelemen Tibor a înmânat un certificat de mulțumire managerului AFACOV, Constantin Gheorghincă.

Sursă foto: Arhivă

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.