2014, anul tragediilor aviatice
Anul care se încheie a fost unul dezastruos pentru companiile aeriene asiatice. Compania naţională Malaysia Airlines a pierdut două avioane. Primul a dispărut fără urmă, în luna martie, deasupra oceanului Indian, iar al doilea a fost doborât în zona de conflict din estul Ucrainei, cel mai probabil după ce a fost lovit de o rachetă sol-aer.
Pe 8 martie, cursa MH370, care făcea legătura între capitala malaysiană Kuala Lumpur şi cea chineză, Beijing, a pierdut legătura cu turnul de control la scurt timp de la decolare, în timp ce se afla deasupra Mării Chinei de Sud.
Radarele militare malaysiene au continuat să urmărească aeronava, care a deviat mult de la traseu. La ultimul contact, Boeing-ul 777 se afla deasupra oceanului Indian. Au trecut mai bine de 9 luni şi toate eforturile echipelor internaţionale au fost zadarnice - nu a fost găsită nici măcar o urmă a unei eventuale epave. 239 de oameni se aflau la bord.
La cinci luni de la dispariţia primului avion malaysian, compania asiatică avea să primească o altă lovitură. Pe 17 iulie, avionul MH 17, care plecase din Amsterdam şi se îndrepta spre Kuala Lumpur a fost doborât deasupra estului Ucrainei, cel mai probabil de o rachetă sol-aer trasă din zona controlată de separatişti pro-ruşi.
298 de oameni şi-au pierdut viaţa, majoritatea lor cetăţeni olandezi, dar şi un canadian de origine română. A urmat o operaţiune dificilă de recuperare a rămăşiţelor, cu atât mai mult cu cât zona era controlată de separatişti, care nu au permis accesul la locul tragediei decât după câteva zile. Au fost nevoie de luni de zile pentru ca toate cadavrele să fie recuperate, iar ancheta condusă de Olanda este încă în curs.