TURISM 25 martie 2019

Gala Visit Covasna, școală pentru premianții în turism

de Iulia Drăghici - Taraș | 1252 vizualizări

Prima ediție a Galei Visit Covasna de joi a avut, pe lângă ceremonia de premiere a celor mai buni „actori” din domeniul turismului la nivel județean, și o componentă mai degrabă educativă. Aceasta a fost prezentată prin intermediul a patru invitați, care au oferit sfaturi celor prezenți, despre cum ar putea să contribuie la îmbunătățirea și creșterea calitativă a turismului.

„Am dorit să avem niște informații de la persoane din diferite medii care au tangență cu turismul și care pot să împărtășească din experiențele lor. (...) Fiecare are o viziune proprie, și o altă experiență, care pot fi utile tuturor celor care au fost aici”, a declarat, pentru OBSERVATORUL DE COVASNA, vicepreședintele Consiliului Județean Covasna, coordonatorul evenimentului, Grüman Róbert.

Rând pe rând, la pupitrul Galei au luat cuvântul omul de media Grubisics Levente, vicepreședintele și reprezentantul departamentului pentru cultură al UDMR, Hegedüs Csilla, directorul Agenției de Turism Holdas Experience din Timișoara, Simion Giurcă, dar și Front Desk Supervisor Continental Hotel din Budapesta, Tök Barna.

Grubisics Levente le-a vorbit celor prezenți despre evenimentele care aduc valoare turismului covăsnean, ca de exemplu Zilele Sfântu Gheorghe, Târgul de Toamnă din Târgu Secuiesc, Festivalul Deliciilor Dulci, diMANSIONS Hit Music Festival, Transylvanian BBQ și altele.

A urmat Hegedüs Csilla care a transmis auditoriului să creadă în valorile locale și în puterea poveștilor.

„Ceea ce vinde este o poveste. Județul Covasna este tărâmul Conacelor, dar nu întotdeauna pot asocia asta cu ceva, de aceea avem nevoie de multe povești mici, ceea ce ar atrage, ar vorbi de oamenii de aici. Separat nu ar funcționa, de aceea e bine că se organizează această gală. (...) Avem nevoie de experiențe pozitive, dar și să știu cum ajung de la a la b. (...) Noi înșine trebuie să cunoaștem valorile noastre. Trebuie să fim noi conștienți că Ardealul este o lume de poveste. Trebuie să ne redescoperim, să mergem pas cu pas și niciodată să nu renunțăm să credem. Trebuie să vedem totul prin ochii turistului. Ar fi bine să ne putem privi din afară”, a spus aceasta.

Simion Giurcă, director Agenția de turism Holdas Experience din Timișoara, a fost peste 20 de ani director de promovare al Ministerului Turismului din România în Viena, dar a muncit și în Biroul de Turism Extern la Budapesta, fiind în prezent coordonatorul programului de turism în Timișoara, Capitala Europeană în 2020. Din experiența sa, acesta a împărtășit auditoriului că ospitalitatea este foarte importantă, dar roluri de bază în dezvoltarea turismului au și înnoirea experienței turistice și reinventarea, grijă pentru mediu, ajutorarea, creșterea calității care ajută să crească prețul, relațiile cu consumatorii și comunicarea cu clienții, creștere sustenabilă sau filosofia spre excelență.  

„Fără ospitalitate turismul nu are valoare. Dar asta este valoarea noastră cea mare. Trebuie să fim atenți la turiști, la trend internațional, (...) să știm ce avem, ce putem să facem și ce putem să oferim. Haideți să avem curaj, dar și să știm ce vor turiștii și de unde vrem să îi atragem. Noi nu trebuie să vindem turism, cazare, masă, ci emoție. Omul să plece de aici încărcat de sentimente, (...) experiențe autentice. Omul mulțumit revine și vă recomandă”, a spus Simion Giurcă.

Acesta a lăudat inițiativa evenimentului Gala Visit Covasna și a spus că „oamenii din industrie trebuie să știe că sunt buni și ca să știe că sunt buni trebuie să fie premiați”.

În final, Tök Barna, care lucrează într-unul dintre cele mai apreciate hoteluri din Ungaria, a completat seria prezentărilor punând accent pe importanța spre atenția personală, adică grija pentru fiecare client în parte și pe cea pentru dezvoltarea online.

Premii speciale

Pe lângă premiile de la cele 22 de categorii, prezentate în ediția de vineri a ziarului Observatorul de Covasna, organizatorii au acordat joi, la Gala Visit Covasna și patru premii speciale. Premiul pentru întreaga carieră de cercetare și conservare a valorilor locale i-a fost oferit geologului și jurnalistului Zoltán Kisgyörgy. Investitorul anului în turism a fost Tibor Berszány, pentru deschiderea Panorama Botique Hotel. Premiul pentru inovație în turism a ajuns la Tőkés Erika pentru deschiderea în Sfântu Gheorghe a primului restaurant apartament din Romania. Nu în ultimul rând, Fundația Kálnoky, deținută de contele Kálnoky Tibor a primit un premiu special pentru promovarea valorilor tradiționale în turism.

„Au fost peste 140 de nominalizări pentru premii și aproape toți cei nominalizați au fost prezenți. Este un eveniment care lipsea, pentru că până la urmă este o recunoaștere a muncii oamenilor care în cursul anului își dau silința și lucrează în diferite roluri ca turiștii care vin în județul Covasna să se simtă bine și să se reîntoarcă aici. (...) Turismul este în plină dezvoltare în județul Covasna. Dacă se va construi aeroportul de la Brașov, numărul turiștilor se va dubla, deci dorim să creștem numărul persoanelor implicate în turism și bineînțeles să îi motivăm să fie cât mai buni, astfel încât turiștii care vin în județ să plece cu amintiri plăcute și să se reîntoarcă la noi”, a punctat Grüman Róbert.

„Seara aceasta a fost o surpriză foarte plăcută. Cred că nu reprezintă atât de mult competiție, cât reprezintă un impuls pentru noi, toți cei care lucrăm în turism în județul acesta, să facem mai mult și cred că este un impuls și pentru ceilalți, care nu au fost prezenți în seara aceasta, să audă despre turism și despre posibilitățile din turism și să încerce să lucreze și ei în acest sens”, ne-a spus și unul dintre premianții serii, Rácz Lilla de la Castelul Daniel din Tălișoara.

Prima ediția a Galei Visit Covasna, în care Asociația pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna și Consiliul Județean Covasna i-au premiat pe cei mai buni „actori” din turismul covăsnean a avut loc joi seara, în sala de Conferințe a Hotelului Fidelitas din Sfântu Gheorghe. Selecția câștigătorilor s-a realizat pe baza unor nominalizări pe site-ul evenimentului, urmată de un vot online, completat în egală măsură de opiniile unui juriu.

(Sursă foto: Facebook/visit.covasna)

Distribuie articolul:  
|

TURISM

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.