TURISM 5 noiembrie 2019

Excursii personalizate şi călătorii de o zi către zece destinaţii turistice, lansate printr-un start-up

de Agerpres | 2619 vizualizări

Cea mai nouă ofertă turistică prezentată de Centrul de Informare Turistică din municipiul Sfântu Gheorghe cuprinde călătorii de o zi către zece destinaţii din judeţul Covasna, dar şi din afara acestuia, precum şi excursii personalizate.

Ideea aparţine unui tânăr din Sfântu Gheorghe,  Bogyó Ernő, care a obţinut finanţare printr-un program start-up, iar printre destinaţii se regăsesc Cheile Bicazului-Lacul Roşu, Transfăgărăşan-Bâlea Lac, Praid-Sovata, Lacul Sfânta Ana-Tinovul Mohoş-Balvanyos-Observatorul de urşi, Şumuleu Ciuc, precum şi Muzeul etnografic în aer liber din localitatea covăsneană Cernat (foto).

Excursiile durează între 8 şi 10 ore, în funcţie de distanţă, iar turiştii pot beneficia de diferite experienţe, cum ar fi un picnic pe malul lacului Pădureni sau vizitarea unor ateliere de meşteşuguri tradiţionale, a declarat Baló Ildikó, reprezentanta Centrului de informare turistică.

„Eu zic că este o noutate pentru mulţi turişti. (...) Spre exemplu, la Muzeul „Haszmann Pal” din Cernat sunt foarte multe activităţi organizate şi nu neapărat pentru copii. Spre exemplu, se poate încerca prepararea cozonacului secuiesc sau a kurtoskolacs, cum se spune în limba maghiară, dar şi a turtei dulci. Dar e bine să se facă o programare prealabilă pentru ca şi gazdele să se pregătească dacă vine un grup de turişti. (...) Dar nu numai la Cernat, turiştii se pot duce şi la Târgu Secuiesc, pentru că şi acolo este un atelier de turtă dulce. (...) Eu recomand şi meşteşugarii din zona Baraolt. (...) Acum, depinde cine ce vrea, dar dacă vine cineva cu copiii, eu recomand prima dată atelierul de turtă dulce, pentru că acolo pot decora şi pot vedea cum se face, după aia prepararea colacului secuiesc, care este o noutate pentru foarte mulţi turişti şi după aceea recomand acele meşteşuguri tradiţionale, cum este fierăritul sau pictura pe mobilă”, a declarat Baló Ildikó.

Bogyó Ernő, care a absolvit Facultatea de turism, a declarat pentru AGERPRES că a pornit această micuţă afacere de la ideea că România are foarte multe de oferit din punct de vedere turistic, trebuie doar descoperită, aşa că din banii obţinuţi prin programul start-up a cumpărat două microbuze şi a început să creeze trasee turistice de o zi, pentru grupuri de minimum cinci persoane.

El a menţionat că în primele zece destinaţii pe care le propune a dorit să includă atât câteva dintre cele mai cunoscute obiective turistice, cât şi locuri mai puţin ştiute.

„Am ales aceste trasee pentru că, din experienţa mea în domeniu, am descoperit că turiştii care vin aici spun că nu au văzut aproape nimic şi atunci m-am gândit la această modalitate de a-i face să cunoască mai bine regiunea. (...) Traseele nu sunt bătute în cuie, dimpotrivă, suntem foarte flexibili, putem să îi ducem oriunde vor, nu doar în Transilvania, ci şi în Delta Dunării, dacă doresc. Practic, turiştii pot beneficia de trasee personalizate în funcţie de timp, imaginaţie şi preferinţe”, a spus Bogyó Ernő.

Distribuie articolul:  
|

TURISM

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.