STIREA ZILEI 21 iunie 2019

Programări online la Spitalul de Cardiologie din Covasna

de Iulia Drăghici - Taraș | 16300 vizualizări

Cum se anulează o programare, care sunt sancțiunile nerespectării acesteia și multe alte detalii

Una dintre cele mai apreciate și căutate unități medicale din țară, Spitalul de Recuperare Cardiovasculară „Dr. Benedek Géza” din stațiunea Covasna are începând de joi, 20 iunie, sistem online de programări pentru secțiile de Cardiologie și Recuperare Neurologie. Totodată, și pentru Ambulatoriul Spitalului se pot face programări din fața calculatorului sau telefonului mobil. Totul pentru ca pacienții să aibă acces rapid, transparent și sigur la tratamentele atât de renumite din Covasna.

Sistemul de programări online, care poate fi accesat pe site-ul spitalului, http://ro.cardiologie-covasna.ro, permite pacienților să își aleagă nu doar perioada în care vor să fie internați, ci și etajul sau chiar patul în care vor dormi în perioada internării. De aceea, spun reprezentanții spitalului, pacienții trebuie să fie foarte atenți la detalii.

Am muncit foarte mult, toată echipa. În spatele rezultatului și a celor câteva căsuțe de completat sunt ore și luni întregi de analiză și de calcule. Nu este așa ușor să programezi fiecare pat din spitalul nostru pe serii, pe importanța camerei, pe medic, pe secție, pe sexul bolnavului, tipul camerei și multe altele. (...) Cel mai greu a fost să implementăm partea de protecția datelor cu caracter personal și protecția împotriva atacurilor cibernetice. Am făcut o mulțime de teste. De două luni facem programări online pentru cei care ne sună, prin angajații noștri, ca să verificăm programul și funcționalitatea acestuia. Am verificat să nu fie suprapuneri pentru că sunt 981 de paturi în spitalul nostru ”, a declarat, pentru OBSEVATORUL DE COVASNA, managerul spitalului, Monica Sporea.

Implementarea sistemului de programări online s-a făcut de către firma care administrează și se ocupă de mentenanța rețelei informatice din spital și nu a presupus niciun cost suplimentar, spune managerul Spitalului de Cardiologie, Monica Sporea, care punctează că încă se fac reglajele fine.

„Cel mai important este că acum am reușit să eliminăm intermediarul. Pacientul are o listă transparentă de așteptare. Primul care accesează acest sistem și îndeplinește anumite condiții, pentru că el semnează că a luat la cunoștință îi vine un e-mail, care necesită tratament de recuperare cardiovasculară, este programat. (...) Nu mai vrem ca pacienții să creadă că cineva intervine pentru ei sau să se simtă obligați. Este cel mai bine așa. Lista de așteptare este transparentă și nu poate interveni nimeni în ea, nici măcar eu. E cea mai corectă variantă. Nu avem alte criterii”, ne-a mai spus managerul.

Important este de asemenea de știut ca programările trebuie să fie respectate întocmai, la oră și zi.

„Pacientul intră pe site, își pune nume, prenume, CNP, ne spune dacă este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și apoi are niște opțiuni: pe ce secție, la ce medic, ce camere sunt disponibile, unde sunt acestea – dacă la parter sau la etaj. La asta trebuie să fie foarte atenți pacienții: dacă sunt cu probleme, dezabilități, să nu se programeze la etajul 3 pentru că nu o să poată să urce. Sunt clădiri care nu au lift. După aceea, omul își alege camera și patul și o să fie internat exact pe patul unde a fost programat. Pacientul trebuie să știe că trebuie să vină fix la data programată, pe care singur și-a ales-o. Nu poate fi internat nici mai înainte, nici după pentru că nu este patul liber”, a punctat managerul.

Persoanele care nu se descurcă cu tehnologia sau nu au calculator, pot să sune în continuare la numerele de telefon pentru programări (0751 074 477 sau 0267 358 086 între orele 7:00 - 10:00 și 14:00 - 15:00), iar registratorii medicali vor realiza programările, utilizând același program.

O programare se poate anula prin telefon și doar de către persoana în cauză, mai spun regulile programului. Anulările se pot face doar de către administratorul site-ului, deci nu de oricine din spital.

„Doar o singură persoană este administrator și poate să șteargă programarea. (...) Dacă s-a întâmplat o eroare, ideal este ca pacientul să ne anunțe din timp”, a mai spus Monica Sporea.

În prezent, se pot face programări doar pe 2 luni, iar motivul este Casa de Asigurări de Sănătate.

„Am dat drumul la programări doar pentru 2 luni. Am tot sperat, că de aceea nu am dat drumul mai devreme, să încheiem contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate de la 1 iulie, ca să știm exact numărul de persoane pe care putem să îl internăm. De asta nu am creat serii până la sfârșitul anului, pentru că nu știm exact numărul pacienților care pot beneficia de tratament în baza contractului cu casa”, a explicat reprezentantul spitalului.

Sancțiuni pentru cei care nu respectă programările

Totodată, este important de menționat că cei care nu respectă programările și care nu anunță cu cel puțin două săptămâni că este necesară o anulare, din motive obiective, a programării vor fi sancționați prin faptul că nu li se va mai permite cel puțin 6 luni să facă altă programare.

„În mesajul pe care îl primește fiecare pacient programat este rugat să anunțe cu cel puțin două săptămâni dacă nu mai ajunge pentru a putea fi folosit patul. Fiecare trebuie să se gândească la faptul că ia dreptul altei persoane de a beneficia de recuperare”, a punctat managerul spitalului, Monica Sporea.

Noutate: de la 1 iulie, secție de urgențe cardiologice

Începând de la 1 iulie, Spitalul va avea și o nouă secție – de Cardiologie Acuți pentru urgențe.

„Persoanele care sunt urgențe medicale o să fie internate acolo, dar nu pentru un program de recuperare, ci pentru stabilizare, pe o perioadă de maximum cinci zile. Deci adevăratele urgențe. Dacă se prezintă o persoană la noi și susține că este urgență, va fi internată pe secția de cardiologie acuți, va fi stabilizat și externat”, ne-a declarat reprezentantul spitalului.

Monica Sporea ne-a spus, totodată, că pacienții se pot programa online și pentru Ambulatoriu, unde se fac consultații de specialitate și, în funcție de recomandarea medicilor, să poată urma recuperarea.

Încă se mai lucrează la perfectarea sistemului de programări prin internet, a subliniat managerul spitalului, care a ținut în mod special să mulțumească echipei care s-a ocupat de împlinirea acestui obiectiv.

„A fost muncă multă. Le mulțumesc tuturor, inclusiv colegilor, asistentelor șefe și directorului care a coordonat această operațiune”, a încheiat Monica Sporea.  

Calitatea tratamentului unic în țară, dar și profesionalismul angajaților i-au dus și continuă să-i ducă vestea Spitalului de Cardiologie Covasna ca fiind un loc minune, unde trebuie să ajungi cel puțin o dată în viață. Spitalul de Recuperare Cardiovasculară din Covasna este unicul cu acest profil din ţară, iar tratamentul de aici se bazează pe îmbinarea factorilor naturali (aer, ape minerale, mofete) cu tratamentul clasic. Mai mult, unitatea spitalicească are și cea mai mare mofetă din Europa, fiind populară nu doar în țară, ci și în rândul pacienților din străinătate. Aproape 17.000 de persoane vin anual la tratament la Spitalul de Recuperare Cardiovasculară „Dr. Benedek Géza”.

Spitalul de Recuperare Cardiovasculară Covasna a fost înfiinţat în anul 1960 şi se află în subordinea Ministerului Sănătăţii.

Distribuie articolul:  
|

STIREA ZILEI

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.