Zeci de persoane s-au raliat mişcării „Cycle to Work“; printre participanţi, primarul Antal Arpad
Peste 30 de persoane din municipiul Sfântu Gheorghe au participat, miercuri, la lansarea celei de-a doua ediţii a campaniei „Cycle to Work“, iniţiată de un grup de tineri pasionaţi de ciclism, care şi-au propus să determine cât mai mulţi concetăţeni să renunţe la maşină pentru a se deplasa la serviciu.
„Cei care au venit astăzi cu bicicletele au arătat că este posibil să mergi cu bicicleta la muncă, iar celor care au spus că nu se poate le recomand să încerce şi ei acest lucru, să vadă că e chiar posibil. Practica îi va convinge“, a declarat Kiss Bence, unul dintre organizatori.
Printre cei prezenţi la eveniment s-a numărat şi primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, care a promis că municipalitatea va împrospăta marcajele pe pistele pentru biciclete şi va descuraja parcarea autovehiculelor pe aceste spaţii.
„Anul trecut nu am putut participa pentru că am avut un accident cu bicicleta cu câteva zile înainte de deschidere (...) Eu cred că este un proces foarte lung, în România cultura mersului cu bicicleta şi, mai ales, respectul şoferilor faţă de biciclişti este departe de normalitate, dar trebuie să fim consecvenţi. Nici eu nu circul zilnic cu bicicleta şi sper că nu va considera nimeni că trădez această mişcare dacă mă vor vedea din când în când cu maşina, dar de circulat se poate circula cu bicicletele prin oraş şi cu cât vom fi mai mulţi cu atât ne vor respecta şoferii mai mult“, a declarat primarul Antal Arpad.
Vrabie Kovacs Zsolt, unul dintre iniţiatorii mişcării „Cycle to Work“ a declarat că, după părerea sa, numărul celor care aleg să meargă pe jos ori care optează pentru mijloace ecologice de deplasare creşte de la an la an.
„Suntem la început, este a doua ediţie în acest an, dar încercăm să acţionăm mai în forţă, să avem mai multe evenimente şi vom încheia cu un mare marş al bicicliştilor, aşa cum a fost şi anul trecut (...) În oraş sunt mai multe organizaţii care se ocupă de ciclism, de promovarea bicicletei şi de la an la an, de la lună la lună eu văd mai mulţi oameni care merg dimineaţa cu bicicleta la serviciu, iar după-masă ies să pedaleze pentru distracţie, pentru a face mişcare şi eu cred că suntem pe un făgaş bun, mergem în direcţia corectă şi o să avem un oraş în care se poate trăi mai bine, cu mai puţine maşini şi cu mai multe biciclete“, a declarat pentru AGERPRES, Vrabie Kovacs Zsolt.
Iniţiatorii mişcării „Cycle to Work“ intenţionează să promoveze un proiect de lege pentru ca şi copiii sub 14 ani să poată circula cu bicicletele pe drumurile publice, dar şi pentru ca bicicliştii să aibă acces în ambele direcţii pe drumurile cu sens unic.
De asemenea, vor încerca să convingă municipalitatea să acorde vouchere subvenţionate din bugetul local localnicilor care vor să-şi achiziţioneze biciclete noi sau second-hand.
Decla