ACTUALITATE Acum 2 ore, 22 minute

Prefectura sprijină cetăţenii care îşi caută documentele de muncă pentru recalcularea pensiilor

de Agerpres | 119 vizualizări

Conducerea Prefecturii Covasna a anunţat că se implică în sprijinirea cetăţenilor care au lucrat în întreprinderile sau instituţiile din judeţ desfiinţate după 1989 şi care întâmpină dificultăţi în recuperarea documentelor de muncă necesare stabilirii sau recalculării pensiilor.

Prefectul judeţului Covasna, Ráduly István, a declarat, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că multe persoane nu pot da de urma cărţilor de muncă şi nu pot obţine adeverinţele de vechime şi venituri pentru completarea dosarului de pensionare.

„Sunt foarte mulţi vârstnici care ne-au semnalat dificultăţi legate de obţinerea documentelor de la fostele fabrici şi întreprinderi din judeţ (...). Din păcate, multe dintre acestea au fost desfiinţate după 1989, iar arhivele au ajuns în custodia unor firme private din alte judeţe. Scopul nostru este să identificăm aceste societăţi, pentru ca oamenii să ştie unde trebuie să se adreseze”, a spus prefectul.

Acesta a menţionat că, în urma primelor demersuri, Prefectura Covasna a contactat societatea „Arhivatorul - Depozitul Arhivele Transilvania” SRL cu sediul în Cluj, care deţine peste 100.000 de cărţi de muncă şi state de plată provenite din mai multe întreprinderi din ţară. Potrivit acestuia, în arhiva acestei firme s-ar regăsi documentele a peste 400 de foşti angajaţi din judeţul Covasna, care au lucrat la companii precum MOPACO SA (fosta Întreprindere de Morărit şi Panificaţie Sfântu Gheorghe), ABOFARM SA (fosta Întreprindere AVICOLA), Triotro Covasna şi Benchi-Prod-Com Zăbala.

Ráduly István a menţionat că Prefectura va continua demersurile pentru găsirea şi altor societăţi din ţară care deţin arhive ale fostelor întreprinderi din judeţul Covasna, astfel încât persoanele interesate să poată fi îndrumate direct către acestea.

„Cei din Cluj au cumpărat de la lichidatorul judiciar această bază de date. Deci, acele fabrici au intrat în faliment, iar lichidatorul judiciar le-a vândut (...). Încercăm pentru luna viitoare să identificăm şi alte firme”, a spus sursa citată.

Ráduly István a subliniat, însă, că recuperarea acestor documente nu este doar anevoioasă, ci şi foarte costisitoare, iar în context i-a sfătuit pe angajaţii activi să solicite periodic adeverinţe de vechime, salariu şi sporuri de la actualul loc de muncă, pentru a evita eventuale dificultăţi ulterioare.

„Un sfat pentru oameni: indiferent că lucrează la privat sau la stat, le recomand tuturor să ceară o adeverinţă completă, cu vechime, salariu şi sporuri şi să o păstreze acasă. Poate peste cinci, zece, douăzeci de ani vor avea nevoie de ea, iar firma la care au lucrat s-ar putea să nu mai existe, pentru că între timp unele se desfiinţează, se radiază (...) Şi apoi încep să umble, să caute, să plătească la aceste firme sume uriaşe pentru o adeverinţă. Unii au plătit chiar şi 5.000 de lei pentru obţinerea unei adeverinţe şi apoi au avut surpriza că le creşte pensia cu doar 10 lei”, a mai spus prefectul Ráduly István.

Teme articol: Prefectura Covasna pensii
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.