Rata șomajului este în scădere
Rata șomajului a revenit la nivelul de 7,49%, cât a fost la începutul crizei economice.
Directorul AJOFM Covasna, Kelemen Tibor, a anunțat ieri că în județul Covasna rata șomajului a revenit la nivelul de 7,49%, cât a fost la începutul crizei economice. „Oamenii se angajează mai ușor, și astfel rata șomajului scade” – este de părere Kelemen Tibor.
O problemă constantă este însă faptul că numărul șomerilor neindemnizabili îl depășește cu mult pe cel al șomerilor beneficiari de acest ajutor. La finele lunii trecute în județul Covasna au fost în total 6.723 de șomeri, dintre care doar 1.850 sunt îndreptățiţi să primească bani de șomaj. Cea mai mică rată a șomajului se înregistrează în zona Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc, iar la polul opus se află zona Baraolt. Sunt și localități „problematice”, la Belin de exemplu rata șomajului este de 30%.
Kelemen Tibor a declarat că numărul firmelor este în continuă scădere. „Dacă în luna aprilie numărul firmelor care au depus declarații la noi a fost de 3.940, în septembrie această cifră a scăzut la 3.730, semn că peste 200 de societăți comerciale au dispărut. De asemenea a scăzut și numărul angajaților pentru care s-a redus numărul declarațiilor de la 48.000 la 45.000” – a declarat directorul AJOFM.
A crescut salariul mediu
A crescut în schimb salariul mediu brut de la 1.137 de lei în aprilie, la 1.248 de lei în septembrie.
În ceea ce privește cursurile de formare profesională, Kelemen a spus că AJOFM Covasna și-a propus pentru 2012 să organizeze 45 de cursuri pentru 900 de persoane. „Până în prezent am finalizat 35 de cursuri și avem în derulare alte şapte. Numărul total al persoanelor care s-au înscris la aceste cursuri este de 961, dintre care 779 le-au și terminat. Formarea profesională este extrem de importantă, lucru dovedit și de faptul că peste jumătate dintre absolvenți au reușit să se angajeze” – afirmă Kelemen Tibor.
El a mai spus că AJOFM Covasna pregătește pentru perioada următoare cursuri de electrician, limba germană, limba engleză și contabilitate.