Programările online, bătaie de cap pentru pacienții în vârstă
Pacienții de la Spitalul de Recuperare Cardiovasculară „Dr. Benedek Geza” din Covasna au acum posibilitatea să utilizeze sistemul online de programări pentru planificarea consultațiilor în ambulatoriul spitalului din sediul central, la secția externă de la Spitalul Orășenesc din Covasna, dar și la secția externă din Întorsura Buzăului. Cu toate că noua metodă este binevenită, reprezentanții unității spitalicești spun că pacienții mai în vârstă întâmpină dificultăți în acest sens și preferă să sune sau să se programeze la fața locului.
„Asta e o chestiune cu două tăișuri. Programările online merită pentru acei pacienți care știu să intre online și să se înscrie, pentru că sunt foarte mulți pași. Marea majoritate, adică 80%, nu pot să facă acest lucru. Și nouă ne vine greu, chiar dacă suntem de specialitate. (...) Omul care vine de la țară, de unde să intre el online? Noi am mai făcut, în urmă cu doi ani, un sistem de programare online pentru pacienții cronici care vin în Spitalul de Cardiologie, dar nu prea a avut succes. (...) La Cardiologie, 80% au vârsta de peste 60 de ani și se descurcă foarte greu în online. Cel mai ușor pentru ei este să dea telefon la Secretariat. Ideea cu online-ul e bună și e de viitor, dar noi suntem într-o perioadă de tranziție în care se accesează mai greu internetul. Cred că e bine să fie și posibilitatea de a te programa online, dar să rămână și posibilitatea de a te programa și altfel. Important este ca medicul să ofere cât mai multe servicii de calitate pacientului. O să menținem sistemul online și pe ambulator și pe acela de acum doi ani, până când pacienții peste doi, trei sau cinci ani se vor obișnui cu programările online. Eu vorbesc zi de zi cu mulți pacienți la telefon și mulți îmi spun că nu reușesc să se programeze online, nu se descurcă, chiar dacă au încercat”, ne-a spus directorul medical al Spitalului de Cardiologie, Nicolae Enea.
Accesarea programărilor online se face pe site-ul www.cardiologie-covasna.ro/programari-online, se arată în anunțul postat pe pagina de Facebook a unității spitalicești.
Consultațiile sunt gratuite în cazul prezentării cu bilet de trimitere de la medicul de familie, iar pentru consultații sunt obligatorii următoarele documente: act de identitate, card de sănătate, bilet de trimitere de la medicul de familie sau chitanță de plată a taxei de consult pentru neasigurați și documente medicale anterioare, adică scrisori medicale, bilete externare, analize medicale, copii certificate medicale.
Pe site se mai arată că momentan sistemul funcționează doar de pe desktop, iar implementarea sistemului de rezervări de pe telefoanele mobile se află în lucru.