Ce mesaj are prefectul de Covasna pentru autoritățile care nu răspund la petițiile cetățenilor
Prefectul Ráduly István a făcut marți, într-o conferință de presă, apel către autoritățile din județul Covasna să răspundă în timp legal petițiilor formulate de cetățeni, punctând, în acest context, că are exemple de cazuri de acest tip de la cetățenii care au mers în audiență.
„Cu ocazia audiențelor, constat cu supărare, că sunt UAT-uri, instituții publice care nu respectă termenul de dat răspuns către petiționari. (...) Îi îndemn pe toți cei care se adresează cu un caz la o instituție deconcentrată sau la o primărie, ca atunci când depun o cerere să ceară un număr de înregistrare, și să sesizeze în scris prefectura dacă nu primesc un răspuns în termen de 30 de zile. Promit că nu se va mai întâmpla a doua oară”, a mai spus prefectul.
Tot acesta a precizat și că are cunoștințe de cazuri de petiții care nu au răspuns nici după mai bine de o jumătate de an de la înregistrare.
„Nu pot să accept de la nimeni, ca nici după șase, șapte luni de zile nu au fost în stare să dea un răspuns. Că nu au avut curaj? Că nu au știut ce să răspundă? Nu mă interesează! Încă ceva: să nu aud așa ceva, că un post de poliție nu primește o sesizare scrisă, că nu poate să o înregistreze, că trebuie să o aducă la Sfântu Gheorghe. Am clarificat această situație cu domnul inspector șef de la IPJ și e clar: orice petiție, indiferent ce conținut are, la orice instituție a statului, nu contează că este UAT, poliție, e obligată să o înregistreze. (...) Noi toți care primim salariu din bugetul de stat, primim salariu pentru că acei oameni care au probleme și caută soluții la instituțiile statului sunt printre plătitorii de impozite”, a mai punctat Ráduly István.
Prefectul a mai spus că are în vizor trei UAT-uri, care nu au răspuns la solicitări scrise ale cetățenilor, toate legate de fond funciar. Acestea au primit adresă de la Prefectură, cu termen de răspuns de 30 de zile.
„Promit că dacă nu o să respecte acum termenul, o să le dau și cu nume. (...) Nu putem să îi amendăm pentru că nu au răspuns în 30 de zile, dar îi putem sancționa că nu au rezolvat problema pe fond funciar. (...) Legea spune că cetățeanul trebuie să meargă în contencios și să solicite prin instanță să primească răspuns în termen legal”, a mai spus prefectul.
Acesta a reamintit că joi, 28 octombrie, va organiza o audiență în orașul Covasna. Cei interesați sunt invitați să se prezinte la sediul primăriei la ora 11.00.
Înscrierea se poate face pe bază de programare, la numărul de telefon 0267 315 444. Vor fi primite doar persoanele vaccinate, cele care au făcut boala sau care au rezultatul negativ al testului la coronavirus, în conformitate cu reglementările în vigoare.