POLITICA 27 iunie 2021

Alegeri locale în Ozun: prezență la urne de 22% la ora 14:00

de Iulia Drăghici - Taraș | 1246 vizualizări

Locuitorii comunei Ozun își aleg astăzi primarul, în cadrul alegerilor locale parțiale organizate aici. Secțiile de votare s-au deschis la ora 07:00, iar de atunci, până în jurul orei 14:00, aproape 830 de alegători s-au prezentat la urne. Este vorba despre 22% dintre alegătorii înscriși pe liste. 

Cea mai mare prezență este la secția din Clădirea Școlii Noi „Tatrangi Sándor” din Ozun, 23,66%, adică 293 de persoane, iar cea mai scăzută este la cea din clădirea Școlii Elementare din Măgheruș, unde au votat 21 de persoane, 21,64% dintre cei înscriși pe liste.

Înscriși pe liste permanente și complementare sunt 3.753 de votanți. Urnă mobilă au solicitat 18 alegători, iar pe liste suplimentare au votat alți 12.

Datele sunt înregistrate în timp real și se schimbă de la minut la minut. Acestea pot fi urmărite accesând site-ul https://prezenta.roaep.ro/locale27062021/romania-precincts

Locuitorii comunei Ozun își aleg astăzi un nou primar, după ce edilul reales în 27 septembrie, Ráduly István, primar din 2004, a fost numit în funcția de prefect al județului Covasna. În cursa pentru această funcție au rămas două candidate, Bordás Enikő (UDMR) și Kloos Paula (PNL), prezentate în ordinea în care sunt trecute pe buletinele de vot.

IPJ Covasna a transmis că efectivele de polițiști și jandarmi sunt în misiune pentru a se asigura că procesul electoral se desfășoară fără probleme și totodată au reamintit câteva reguli.

În noaptea de sâmbătă spre duminică, polițiștii și jandarmii angrenați în asigurarea desfășurării în condiții de siguranță a alegerilor locale parțiale pentru primar din comuna Ozun au asigurat paza celor 7 secții de votare, pe care le-au predat președintelui biroului electoral cu sigiliile intacte, astfel încât în această dimineață, la ora 7.00, procesul de vot a început fără probleme.

În legătură cu procesul de votare, precizăm faptul că au dreptul să voteze toți cetățenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, cu excepția debililor sau a alienaților mintal puși sub interdicție, precum și a persoanelor care se află sub efectul unei hotărâri judecătorești definitive prin care li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege.

Alegătorul poate vota doar la secția de votare unde este înscris în lista electorală permanentă ori la secția de votare unde este arondată adresa la care își are domiciliul sau reședința, după caz, numai pe baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic sau carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din școlile militare.

Amintim, totodată, că actele de identitate care au expirat începând cu data de 01.03.2020, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

Pentru asigurarea condițiilor necesare de legalitate și securitate a votului, va fi utilizat Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal.

Personalul MAI rămâne în dispozitiv pe toată perioada desfășurării procesului electoral, acordând maximă atenție sesizărilor privind încălcarea legii. Acolo unde situația o va impune, vor fi luate toate măsurile prevăzute de lege.

Misiunea efectivelor ministerului va continua și după ora 21.00, ora oficială de încheiere a procesului de votare, acestea rămânând în dispozitiv pentru a asigura paza buletinelor de vot, a proceselor-verbale și a celorlalte materiale necesare procesului de vot pe timpul transportului lor către birourile electorale județene.

Facem apel către toți participanții la acest proces electoral să respecte prevederile legale!”, se arată într-un comunicat transmis de IPJ Covasna.

Distribuie articolul:  
|

POLITICA

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.