LIFESTYLE 19 ianuarie 2015

Trusa de prim ajutor în caz de răceală. Leacuri din bucătărie

de Covasna Media | 13 vizualizări

Data viitoare când simţi frisoane şi ai nasul înfundat, nu trebuie să dai fuga neapărat la farmacie. Încearcă leacuri din propria bucătărie pentru a alunga răceala de sezon.

Timp de câteva sute de ani oamenii şi-au tratat răcelile cu plante şi alimente, nu cu pilule vândute la farmacie. Până la medicină actuală, cea tradiţională dicta leacuri pentru bolile de sezon.

Putem să ne reîntoarcem la câteva dintre ele, care şi-au dovedit eficienţa în timp şi conţin vitamine, proteine, antioxidanţi şi probiotice necesare organismului ca să lupte cu boala. Aşa că data viitoare când te simţi primele semne de răceală, dă o fugă până la piaţă sau la supermarket. Ştii deja că usturoiul, ghimbirul, mierea sau supa de pui te ajută să te simţi mai bine atunci când eşti răcit, dar iată ce altceva ar trebui să conţină trusa ta „alimentară” de prim ajutor.

1. Iaurt. Iaurtul, kefirul şi alte lactate din această categorie conţin probiotice, adică bacterii bune necesare în funcţionarea corectă a sistemului digestiv. Bene­ficiile probioticelor nu se opresc, însă, aici. Un studiu recent a descoperit că probioticele ajută şi în reducerea riscului infecţiilor tractului respirator.

2. Verdeţuri şi legume verzi. Cu cât au frunzele mai închise la culoare, cu atât mai bine pentru că au mai multe vitamine şi minerale. În această categorie includem spanacul, salata verde, varza Kale, varza şi broccoli. Conţin vitami­nele A, C şi K, dar şi antioxidanţi care ajută sistemul imunitar.

3. Morcovi. Conţin betacaroten care este transformat de organismul nostru în Vitamina A. Aceasta este esenţială atunci când lupţi cu răceală pentru că menţine puternic sistemul imunitar şi împiedică iritarea mucoasei căilor respiratorii.

4. Peşte gras. Poţi să îl consumi cu încredere pentru că acizii graşi Omega 3 pe care îi conţin aceste tipuri de peşte sunt importante în reducerea inflamaţiilor. Astfel, sistemul imunitar va funcţiona corect şi te va ajuta să treci mai uşor şi mai repede peste o răceală. Alege ton, somon sau macrou care sunt sortimente de peşte bogate în grăsimi bune.

5. Fenicul (bulbul şi seminţele). Este un expectorant natural şi are proprie­tăţi antibacteriene, ceea ce te va ajuta în decongestionarea căilor respiratorii şi ameliorarea simptomelor tusei. Feniculul poate fi consumat crud, în salate, sau copt, alături de alte legume, iar seminţele pot fi transformate în ceai.

(foodstory.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.