LIFESTYLE 7 mai 2019

SzimPlatz, experimentul reușit al Zilelor Sfântu Gheorghe 2019

de Iulia Drăghici - Taraș | 1372 vizualizări

Cea mai vizibilă și importantă schimbare din ediția de anul acesta a Zilelor Sfântu Gheorghe a fost de departe mișcarea din Piața Sfântu Gheorghe, reunită sub cupola „SzimPlatz”. Locația a reunit, așa cum spun și organizatorii evenimentului, capodopere ale berarilor artizani, o gamă bogată și variată de street food de înaltă calitate și muzică excelentă.

Gurmanzii au avut astfel șansa ca de Zilele Sfântu Gheorghe, în perioada 3 – 5 mai a.c., să încerce și altceva nou, dincolo de micii, cârnații, fripturile și berea obișnuită, prezente de altfel în peisajul sărbătorii, însă în altă zonă. În Piața Sfântu Gheorghe, anul acesta și-au prezentat oferta aproape de nerefuzat 10 producători de bere artizanală, un producător de distilate, o casă de vinuri și 15 food-truck-uri, dintre care 5 cu deserturi.

Pentru anul viitor știm ce condiții trebuie să îndeplinim ca să vină comercianții din nou, adică să le asigurăm public consumator de astfel de produse. În general, din ce am văzut în anii precedenți, vinerea nu se consumă. Oamenii vin obosiți de la serviciu și nu prea ies. Duminica sunt mult mai puțini decât sâmbăta, dar se consumă mult mai mult. Iar fluxul de oameni depinde de tot ceea ce este pe scenă, de comercianți și de publicul ce caută astfel de experiențe. (...) E clar că acești oameni (producătorii, comercianții) nu vin la Sfântu Gheorghe să ne facă viața mai frumoasă, ci vin pentru comerț. (...) Dar eu unul sunt mulțumit pentru prima ediție. E mai mult decât o încercare, eu zic că e o reușită. Am avut parteneri din orice direcție, începând de la autorități, până la organizatori, presă, prieteni, comercianți, clienți, public. Din punctul meu de vedere a fost un real succes”, a declarat pentru OBSERVATORUL DE COVASNA, unul dintre coordonatorii Szimplatz, Józsi Győző.

De părere că ceea ce s-a petrecut în perioada Zilelor Sfântu Gheorghe în Piața Sfântul Gheorghe a fost o reușită sunt și coordonatorii programelor de la nivelul Primăriei.

„Credem că ce s-a întâmplat în Piața Sfântu Gheorghe este o poveste fericită. Este foarte apropiat de ceea ce ne-am dorit noi, comercianții au plecat mulțumiți de aici și cu planuri de a reveni pentru o ediție viitoare, ceea ce ne încântă și ne confirmă ideea că publicul din Sfântu Gheorghe necesită și un astfel de eveniment și o astfel de ofertă gastronomică. De asemenea și programele de pe scena SzimPlatz, mai ales concertele de seară, s-au dovedit a fi o nișă care nu a fost abordată în ultimii 2, 3 ani de către Zilele orașului, deci acesta este iarăși un plus. Evident că sunt și chestiuni  de ordin logistic care trebuie îmbunătățite pentru anul viitor”, a spus și coordonatoarea programelor de la Zilele Sfântu Gheorghe, Knop Ildikó, joi, într-o conferință de presă.

Evenimentul a fost totodată și ceva mai prietenos cu natura, pentru că mâncarea a fost servită în unele locații în farfurii comestibile și s-au folosit și pahare de plastic, returnabile.

La scenă au fost atât formații de muzică populară, apreciate de un anumit tip de public prezent, dar au fost mai degrabă prezentate alte tipuri muzicale, mai specifice unui festival de metropolă. Astfel, printre artiștii invitați s-au numărat Prezeng (Ro), Midnight Buzz (Ro), Rehab Nation (Ro), Invisible (Ro), Baba Dochia (Ro), Vodoo Pana (Hu), Speiz Boiz (Hu) sau Meszecsinka (Hu).

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.