LIFESTYLE 12 noiembrie 2013

Semnele pe care ţi le transmite corpul tău când e stresat

de Covasna Media | 109 vizualizări

Atunci când se simte ameninţat, corpul îţi transmite diferite semnale că ceva nu este în regulă cu el. Iată la ce simptome trebuie să fii atentă şi cum să le combaţi.

Stresul face parte din viaţa noastră şi, oricât de mult am încerca să-l ţinem departe, el apare atunci când percepem o ameninţare, explică medicul Cate Howell şi doctorul Michele Murphy, autoarele cărţii „A guide to letting go stress and anxiety”.

„Organismul şi mintea noastră sunt programate să răspundă la pericol producând schimbări în sistemul nervos şi cel hormonal, cunoscute sub denumirea de «răspunsuri luptă sau fugi»”, susţin specialiştii.

Alte cauze ale stresului sunt problemele de la muncă, cele financiare sau care ţin de relaţie. Şi, în timp ce puţin stres nu strică nimănui, prea mult poate avea un impact negativ asupra corpului nostru şi poate duce la o stare anxioasă permanentă.

Din fericire, există multe metode pentru a combate aceste efecte - trebuie doar să ştii cum.

Mâini sau picioare 

Simptome: furnicături sau amorţeală în degete. Când eşti stresată, neuronii devin agitaţi - aşa apare amorţeala sau furnicăturile în degete. E posibil să ai tendinţa de a încleşta mâinile sau labele picioarelor când eşti stresată.

Soluţie: Încearcă să conştientizezi momentul în care faci asta, opreşte-te şi trage aer în piept de câteva ori. Scutură sau flexează braţele şi picioarele pentru a scăpa de furnicături, dar dacă amorţeala persistă, du-te la un medic.

Cap

Simptome: Dureri de cap, me­mo­rie deficitară şi lipsă de concentrare. Când eşti stresată, fluxul sanguin din zona capului poate creşte şi cu 400%. Dacă nu te odihneşti şi nu bei destulă apă, pot apărea migrene sau imposibilitatea de a te concentra pe ceva.

Soluţie: Trăieşte momentul, conştientizează-l cu mult calm şi nu-ţi mai face atâtea griji pentru ziua de mâine.

Spate 

Simptome: Durere de spate sau tensiune musculară. Tensiunea psihică permanentă poate duce la apariţia tensiunii musculare în zona spatelui şi umerilor.

Soluţie: Caută un hobby sau o activitate relaxantă - yoga, meditaţie, sport sau citit - şi include-o în programul zilnic. Este vital să faci ceva care să-ţi distragă atenţia de la problemele stresante.

(cosmopolitan.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.