LIFESTYLE 10 martie 2015

Cum scapi de astenia de primăvară

de Covasna Media | 11 vizualizări

Odată cu trecerea iernii, organismul resimte schimbările de temperatură. Se instalează astfel astenia de primăvară, o stare caracterizată prin lipsa de vitalitate şi oboseală generală.

Carenţa de vitamine este unul dintre semnalele pe care corpul ni le transmite pentru a ne informa că trebuie să ne reintrăm cât mai repede în formă.

Corina Zugravu, Preşedintele „Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie”, oferă câteva recomandări pentru a trata această problemă şi a reveni la un stil de viaţă activ şi sănătos: „Trecerea bruscă de la temperaturi sub 0 grade la temperaturi de peste 10 grade ne solicită organismul, acesta fiind nevoit să se adapteze rapid la schimbările meteo. De aceea, corpul trebuie să îşi ia necesarul de nutrienţi şi vitamine dintr-o alimentaţie echilibrată. De asemenea, sportul şi odihna corespunzătoare nu trebuie neglijate pentru a trece cu succes peste aceste provocări.”

Alimentaţia echilibrată

Consumul de legume verzi care apar odată cu încălzirea vremii completează necesarul de vitamina C al organismului. Urzici, ştevie, usturoi verde, ceapă verde, lobodă, leurdă, mărar, toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind în acelaşi timp hipocalorice, rehidratante şi mineralizante, scrie csid.ro.

Berea, sursă bogată în vitamina B

Berea este singura băutură cu conţinut de alcool în care se regăsesc vitamine de tip B cum sunt niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) şi acidul folic (B9). Cu o influenţă dovedită asupra stării de bine a organismului, vitaminele de tip B prezente în bere pot oferi consumatorilor acestei băuturi o protecţie suplimentară împotriva bolilor cardiovasculare. Astfel, studii ştiinţifice indică faptul că vitaminele B6 si B9 pot furniza băutorilor de bere o protecţie în plus împotriva bolilor cardiovasculare, în comparaţie cu consumatorii altor băuturi alcoolice. Un consum moderat de bere înseamnă o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbaţi şi 330 ml/zi pentru femei, cu o concentraţie alcoolică de maxim 5%.

Exerciţiile fizice periodice

În urma practicării diferitelor sporturi, se stimulează producerea de serotonină (hormonul fericirii) şi endorfină, două substanţe care generează o stare de bine în tot organismul.

Odihna corespunzătoare pentru recăpătarea energiei

Pentru o refacere completă a celulelor este nevoie de un somn de 7 - 8 ore pe noapte. În urma eforturilor corpului de a se adapta la noile condiţii, o odihnă corespunzătoare asigu­ră recăpătarea energiei şi un tonus de invidiat. De asemenea, berea, chiar şi cea fără alcool, conţine substanţe provenite din hamei care asigură un somn mai odihnitor.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.