LIFESTYLE 19 august 2015

Beneficiile somnului de după-amiază

de Covasna Media | 13 vizualizări

Beneficiile puiului de somn este foarte bine documentat: îmbunătăţeşte performanța şi starea emoţională, creşte creativitatea şi sănătatea.

Iată câteva motive, argumentate ştiinţific, să dormi după-amiaza.

Îmbunătăţeşte starea de spirit

Un studiu realizat de către Department of Behavioral Sciences at Hiroshima University din Japan a stabilit că 20 de minute de somn are un efect pozitiv asupra stării de spirit. În cadrul cercetării au participat şapte tineri adulţi cu obiceiuri normale de somn care însă nu se odihneau, în mod obişnuit, după-amiază. Subiecţii au fost plasaţi în condiţii în care s-au putut măsura perioadele de somn de de nesomn după-amiază. O encefalogramă a fost utilizată pentru a fi măsurate undele creierului şi o auto evaluare a stării emoţionale (alături de alte măsurători) a tinerilor participanţi. Studiul a stabilit ca somnul scurt are un efect pozitiv asupra stării de spirit, a creşterii încrederii de sine şi a vigilenţei.

Îmbunătăţeşte memoria

Dr. Matthew Walker, profesor de psihologie and neurologie la Universitea Berkeley din California împreună cu echipa sa a recrutat 44 de voluntari – 27 femei şi 17 bărbaţi – pentru un experiment legat de somnul de după amiază. Apoi grupul a fost instruit să memoreze şi 100 de nume şi fețe şi apoi au fost testaţi – trebuiau să indice cărui nume îi corespundea o anumită față. Jumătate dintre subiecţi a dormit după-amiază aproximativ 90 de minute în vreme ce cealaltă jumătate a rămas trează. La sfârşitul somnului ambelor grupuri li s-au dat seturile de nume şi fețe. Diferenţa între performanţele celor două a fost semnificativă – grupul care s-a odihnit după-amiază a avut rezultate cu 20% mai bune decât membrii grupului care au rămas trezi în tot acest timp.

Îmbunătăţeşte performanţa

Studiu după studiu continuă să demonstreze efectul puternic pe care îl are somnul de după-amiază asupra performanţei cognitive – datorită faptului că îmbunătăţeşte procesarea informaţiilor. O cercetare realizată de NASA (The National Aeronautics and Space Administration) a arătat că piloţii cărora li se permisese un somn scurt (40-45 minute) şi-au îmbunătăţit performanţa de zbor cu până la 34% şi vigilenţa cu 100%. Însă, indiferent că eşti sau nu pilot, te vei bucura de îmbunătăţirea performanţei şi a vigilenţei în orice domeniu ai lucra.

Îmbunătăţeşte sănătatea inimii

Un studiu realizat în 2007 de către Harvard University’s School of Public Health a descoperit că somnul regulat de după-amiază poate reduce cu până la 37% rata deceselor din cauza bolilor de inimă. Această statistică este comparabilă cu beneficiile cardiovasculare ale altor activităţi – dieta sănătoasă, reducerea cantităţii de colesterol înghiţite şi sportul.

Reglează acumularea de greutate

Potrivit unei cercetări realizat în 2010 în Japonia, la care au participat 35.000 de adulţi s-a observat că cei care dorm 5-6 ore pe noapte au de două ori mai multe şanse de a deveni supraponderali comparativ cu cei care se odihnesc 7-9 ore. Un studiu similar, realizat de către Universitatea Columbia a venit cu aproximativ aceleaşi rezultate, persoanele care au 5-7 ore de somn pe noapte au cu 50% mai multe şanse de a deveni obezi comparativ cu cei care dorm 7-9 ore.

Favorizează însănătoşirea

În timp ce eşti treaz creierul tău primeşte şi analizează în mod continuu informaţii. Iar acest lucru are un efect direct asupra funcţionării corpului. Acest efect trebuie contracarat prin somn care are ca rezultat relaxarea şi reintegrarea capabilităţilor mentale şi fizice.

(sfatulparintilor.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.