LIFESTYLE 31 ianuarie 2016

Barbie se transformă într-o „femeie adevărată“, cu forme voluptoase şi mai realiste

de Mediafax | 102 vizualizări

Păpuşile Barbie vor fi fabricate în trei noi mărimi, cu forme voluptoase, înalte şi mignone, compania Mattel, care le creează, precizând că acestora li se vor adăuga şi nuanţe noi pentru păr şi ochi, dar şi coafuri diferite, informează BBC.

Celebra păpuşă blondă Barbie a fost blamată de-a lungul anilor, printre criticii acesteia existând opinia că ar întipări în mintea tinerelor o falsă ima­gine a corpului ideal feminin. Cei care confecţionează jucăriile speră ca lan­sarea noilor versiuni ale păpuşii Barbie „să ofere fetelor o imagine a corpului mai apropiată de realitatea înconjurătoare“.

„Suntem foarte entuziasmaţi că vom schimba imaginea brand-ului - noile păpuşi sunt o colecţie care reflectă mult mai bine realitatea - corpul feminin există în forme variate, tonurile pigmentului pielii sunt diferite, iar fetele vor avea ocazia să alegă ce păpuşă le place mai mult“, a declarat Evelyn Mazzocco, directorul executiv al companiei americane Mattel, care produce aceste păpuşi. „Totuşi, nu toate hainele create pentru păpuşile Barbie şi care sunt disponibile pe piaţă se vor potrivi tuturor mărimilor păpuşilor“, a mai spus Evelyn Mazzocco.

După acest anunţ, unii dintre utilizatorii reţelei de socializare Twitter au lăudat iniţiativa de diversificare a păpuşilor Barbie. În schimb, alţi internauţi au întrebat, cu umor, dacă Mattel va lua o decizie similară şi în privinţa lui Ken, iubitul ficţional al păpuşii Barbie.

Noile versiuni ale păpuşii Barbie vor fi puse în vânzare în primăvara acestui an, la nivel internaţional.

Reputaţia controversată din jurul păpuşii Barbie s-a iscat din cauza picioarelor sale lungi, a taliei subţiri, a gâtului suplu şi părului blond revărsat pe umeri. În realitate, spun cei care au generat controversa, forma corpului acesteia n-ar putea exista, dacă s-ar transpune în mărimea naturală a unui corp de femeie. „Probabil că păpuşa Barbie n-ar putea să stea în picioare, pentru că ar avea corpul asimetric. O femeie cu un corp precum cel al păpuşii Barbie s-ar clătina pur şi simplu pe picioare“, au spus criticii acesteia.

În 1956, Barbara Handler, pe atunci o adolescentă în vârstă de 15 ani, aflată într-o vacanţă în Elveţia, alături de mama ei, Ruth - cofondatoare a companiei de jucării Mattel -, a remarcat o păpuşă, precursoarea lui Barbie, comercializată în magazine sub numele Lili.

Ruth Handler a cumpărat trei păpuşi Lilli şi le-a adus cu ea în California. Trei ani după aceea - pe 9 martie 1959 - a prezentat în premieră mondială versiunea americană a acelei păpuşi, la American International Toy Fair de la New York. Noua păpuşă a fost denumită Barbie, după numele fiicei lui Ruth Handler.

Până când Barbie a împlinit 50 de ani, în 2009, compania Mattel vânduse deja peste un miliard de astfel de păpuşi în lumea întreagă, mai ales graţie faptului că noua jucărie „cultiva imaginea unei femei înfloritoare şi sănătoase“.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.