INTERVIU 25 noiembrie 2019

Internetul s-a lăsat cucerit de Edi Brandabura

de Iulia Drăghici - Taraș | 4824 vizualizări

Un videoclip amuzant cu Viorica Dăncilă și Klaus Iohannis l-a făcut pe tânărul covăsnean milionar în vizualizări 

Peste un milion de vizualizări pe Facebook, cu peste 20.000 de distribuiri, 12.000 de reacții și alte 1.600 de comentarii, plus alte peste 254.000 de vizualizări pe YouTube. Atât interes online a adunat un videoclip realizat de un tânăr din Sfântu Gheorghe, pe numele său - Edi Brandabura. Montajul video îi plasează pe cei doi candidați pentru funcția de Președinte al României, cântând, într-un „duet”, celebra piesă Hi-Q „Gașca mea”. 

În toiul unei campanii electorale mai degrabă plictisitoare, în care România hotăra cine îi va fi Președinte pentru următorii cinci ani, un videoclip care a stârnit amuzamentul internauților s-a făcut remarcat rapid. Nu este întâmplător faptul că filmulețul a devenit viral în scurt timp, ci este rezultatul unei munci titanice și unor calcule inteligente (pentru că matematica este chiar mai importantă decât ne dăm seama, după cum ne-a demonstrat unul dintre candidații din turul doi). Autor este Edi Brandabura, tânărul din Sfântu Gheorghe pasionat de vlogging. 

Student la jurnalism în București, acesta este urmărit în online de zeci de mii de persoane pentru videoclipurile vesele pe care le realizează. Despre Edi am mai scris în ziarul nostru atunci când am vorbit despre Trupa de Teatru Ego, unde acesta s-a făcut remarcat obținând premiul de „Cel mai bun actor”, în 2017, la Festivalului Naţional de Teatru - Histrioniada Liceenilor. Ulterior, am prezentat și proiectul realizat alături de alți colegi de liceu, „Din Vară pe Broadway”, din care au luat naștere producții video amuzante, filmate în mare parte în diverse locații din Sfântu Gheorghe. 

În prezent, tânărul a atins și depășit primul său milion – de vizualizări. O reușită remarcabilă, la care mulți visează și puțini o ating. Așa că am profitat de ocazie și l-am întrebat cum a luat naștere acest videoclip fenomen care a cucerit internetul – „Dăncilă și Iohannis cântă Gașca Mea”.  

Cum ți-a venit ideea acestui videoclip?

Ideea o am de mult, doar că așteptam momentul potrivit să o fac. Mai realizasem un clip de genul acesta în vară, doar că nu cu persoane atât de cunoscute. Atunci am hotărât că următorul va fi cu politicieni. Am stat ceva să mă gândesc care ar fi melodia potrivită și când ar fi cel mai bine să-l postez și iată că am gândit-o bine.

Cât a durat să îl faci?  

La montaj am lucrat câteva ore pe zi, timp de două zile. Cel mai mult mi-a luat să găsesc cuvintele de care aveam nevoie pentru versuri.

Te-ai așteptat să capete o așa amploare?

Sincer, nu m-am așteptat să fie chiar atât de vizionat și apreciat. Asta pentru că versiunea mea anterioară, din vară, a ajuns undeva la 100.000 de vizualizări în total pe Facebook și YouTube, iar eu nu aveam speranțe că acesta să fie mai vizionat de atât. Amuzant e că în primele 40 de minute, clipul avea în jur de 20 de vizualizări. Dintr-o dată au început să îmi vină multe notificări pe telefon. Mulți oameni distribuiau videoclipul. Îmi venea notificarea la secundă. Am rămas puțin uimit, pentru că nu mi s-a mai întâmplat vreodată. Atunci am știut că o să ia amploare și a ajuns la peste un milion de vizualizări. 

Ce crezi că a contribuit la acest succes?

Mai multe lucruri au făcut clipul să ajungă viral. Momentul oportun de postare, adică în campania pentru prezidențiale, melodia, politicienii pe care i-am selectat și mai ales oamenii care au distribuit mai departe prietenilor, pe Facebook și Instagram. Așa a ajuns și la presă. A fost dat la radio și TV și s-a și scris pe mai multe site-uri despre el.

Am văzut deja că există și copii distribuite online, care nu arată cine e autorul. Te afectează în vreun fel?

Sunt multe persoane care au preluat clipul fără să mă menționeze, iar oamenii, am văzut, întreabă în comentarii cine l-a realizat. E ciudat să vezi un clip aruncat pe net, fără autor. În video-ul original, eu am lăsat la sfârșit o parte unde mi-am scris numele. Unii au șters și partea aceea. Eu fac facultatea de Jurnalism și aici învăț că întotdeauna trebuie să menționez sursa atunci când folosesc sau preiau un material care nu îmi aparține. Îi salut pe cei care au făcut-o și le mulțumesc.

Cum crezi că putem combate acest tip de furt? 

Pe YouTube, de exemplu, atunci când apare un material de al meu pe o altă pagină, eu pot anunța echipa YouTube, iar ei imediat șterg clipul respectiv. Există chiar și sisteme automate care detectează acest lucru. Acolo nu prea poți folosi un material ce nu îți aparține. Pe Facebook nu știu să existe așa ceva. Poate cel mai corect lucru, atunci când vezi un material care îți place, e să îl distribui de la persoana care l-a încărcat, și nu să îl postezi ca și când ar fi al tău. Poate va face și Facebook un sistem ca pe YouTube. 

S-a schimbat în vreun fel viața ta în ultimele zile? 

S-a schimbat în sensul în care mai mulți oameni știu de mine. Mulți m-au căutat pe internet să vadă cine sunt și mă bucur că au descoperit și ceea ce fac pe YouTube. Unii oameni mi-au spus că au văzut clipul la TV sau l-au auzit la radio și că de acum îmi vor urmări activitatea de pe YouTube. Mă bucură treaba asta.

Subiectul abordat este totuși unul cât se poate de serios. Ai fost la vot?

Cu siguranță. Mi-am promis că întotdeauna voi merge la vot, indiferent de ceea ce se va întâmpla. Momentul votului îl văd ca pe singurul moment în care oamenii au cu adevărat putere de a alege ce se va întâmpla cu viața lor pe viitor. Aici e puterea poporului.

Acum poți să fi numit și „influencer”? 

Aș zice mai degrabă că sunt creator de conținut. Faptul că unele persoane poate aleg să preia unele din mesajele, ideile sau informațiile pe care le transmit, vine ca o consecință și e alegerea fiecăruia dacă o face sau nu. 

Ce sfaturi ai pentru cei care vor să ajungă la performanțele tale? 

Sfătuiesc oamenii care simt nevoia să transmită anumite lucruri, sau să creeze ceva pentru mediul online, să o facă. Să nu stea pe margine și fie curajoși, pentru că mediul online le permite ca mesajele lor să ajungă la un număr mai mare de oameni într-un timp scurt.

Ce ne mai pregătești? La ce să ne mai așteptăm?  

Am multe idei pe care vreau să le pun în practică și abia aștept să o fac. Îmi place că oamenii sunt receptivi și atunci când vin cu o idee nouă mă susțin. În perioada următoare vreau să vin cu tot felul de concepte inedite, pe care oamenii nu le văd prea des la creatorii de conținut din România, cum e și clipul de care vorbim.

Sursă foto: Facebook/ Edi Brandabura

Distribuie articolul:  
|

INTERVIU

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
InFluenTar Calm Down, 26 noiembrie 2019
"Amuzant e că în primele 40 de minute, clipul avea în jur de 20 de vizualizări. Dintr-o dată au început să îmi vină multe notificări pe telefon. " 314.003 de Like-uri are doar Tequila, cea citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.