EDUCATIE 24 februarie 2023

Sute de elevi din județ, ajutați să își aleagă o carieră pentru viitor

de Daniela Luca | 1429 vizualizări

Tinerii vor învăța cum să facă un CV sau cum să se prezinte la un interviu de angajare

În urma programului pilot de succes, proiectul de incluziune a unui grup de elevi proveniți din medii vulnerabile, finanțat de Fundația elvețiană HEKS-EPER România, se reia pentru încă un ciclu de trei ani, anunță reprezentanții Fundației Creștine Diakónia. Echipa de lucru a proiectului va acționa ca o punte de legătură între angajatorii locali și regionali și între școli și elevi.

Proiectul cu denumirea „Labour-market inclusion for disadvantaged young adults in Romania” va fi derulat în continuare de organizația parteneră a Fundației HEKS-EPER România, Fundația Creștină Diakónia din Sfântu Gheorghe, se arată într-un comunicat de presă. 

Astfel, elevii din mai multe licee și școli profesionale din județul Covasna vor beneficia de sprijin direct în ceea ce privește orientarea în carieră și integrarea pe piața muncii, iar echipa de lucru a proiectului va acționa ca o punte de legătură între angajatorii locali și regionali și între școli și elevi.

Mai mult, începând din acest an, proiectul va avea parteneri instituționali importanți, precum Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Covasna, departamente de specialitate ale Inspectoratului Școlar Județean Covasna, precum și cu licee și instituții de învățământ superior.

„Scopul este de a le oferi elevilor de licee, celor din clasele a opta, cât și elevilor din școlile profesionale din clasele a unsprezecea - în prezent, aceste două grupe de vârstă participă la activități - cât mai multe informații despre o gamă largă de profesii și de a le orienta profesional corect în funcție de aptitudinile și talentele lor. Echipa proiectului dezvoltă și competențe, abilități și cunoștințe utile în practică, cum ar fi modul de redactare a unui CV sau modul de prezentare la un interviu de angajare. Utilizând kitul de testare profesională Cognitrom în procesul de mentorat și de orientare profesională, tinerii dobândesc, de asemenea, o perspectivă asupra unor abilități ascunse pe care poate abia acum le-au conștientizat. Acest fapt poate să le deschidă chiar și noi cariere, noi oportunități”, se arată în comunicatul de presă. 

Totodată, în paralel cu activitățile echipei directe de proiect, 33 de profesori calificați de limba maghiară, română și matematică oferă o dată pe săptămână meditații celor 240 de elevi, participanți la proiect din clasele a opta, care beneficiază în aceste zile și de sandvișuri.

Deoarece școlile și elevii nu au adesea suficiente informații despre diferitele oportunități existente, dar nici despre așteptările reale ale companiilor și întreprinderilor, comunicarea nevoilor reale ale pieței muncii este, de asemenea, o sarcină importantă, transmit coordonatorii proiectului. 

„Echipa locală de proiect, formată din Zsolt Kovács, Zsuzsanna Szász și Andrea Nagy, cu coordonarea liderului Vera Torma și cu sprijinul continuu al centrului HEKS-EPER România din Cluj-Napoca, pe lângă consilierea și mentoratul individual specific, a început să implementeze obiectivele și în cadrul unor evenimente mai ample (tabere, zile deschise în școli, conferințe pe o gamă largă de subiecte, vizite la companii, grupuri de lucruri extinse, etc.)”, se mai arată în comunicat. 

Aceeași sursă arată că evaluarea nevoilor școlare și sesiunile de consiliere individuală sunt în plină desfășurare în școlile participante la proiect, în Liceul Tehnologic Economic Administrativ „Berde Aron” din Sfântu Gheorghe și în Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” din Sfântu Gheorghe, în școlile primare „Ady Endre”, „Gödri Ferenc”, „Nicolae Colan” din Sfântu Gheorghe, dar și în școlile primare „Darkó Jenő” din Dalnic, „Kálnoky Ludmilla” din Valea Crișului, „Orbán Balázs” din Moacșa, „Mikes Ármin” din Bixad și „Gaál Mózes” din Baraolt.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.