EDUCATIE 28 iunie 2011

Proiecte Comenius la Întorsura

de Covasna Media | 562 vizualizări
Începand cu anul 1999, Şcoala cu clasele I-VIII “Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului a fost implicată în proiecte multilaterale Comenius, fiind mai întâi şcoală parteneră iar mai apoi şcoală coordonatoare de proiect. Activitatea elevilor şi a cadrelor didactice din cadrul acestor proiecte europene s-a concretizat în diferite produse (broşuri, ghiduri, pliante, calendare pictoriale, CD-uri) care au fost adunate în colecţia “Tezaurul Şcolii”.

Începand cu anul 1999, Şcoala cu clasele I-VIII “Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului a fost implicată în proiecte multilaterale Comenius, fiind mai întâi şcoală parteneră iar mai apoi şcoală coordonatoare de proiect. Activitatea elevilor şi a cadrelor didactice din cadrul acestor proiecte europene s-a concretizat în diferite produse (broşuri, ghiduri, pliante, calendare pictoriale, CD-uri) care au fost adunate în colecţia “Tezaurul Şcolii”. Proiectul ILOCA (“The Impact of Legends on Our Classroom Activity / Impactul legendelor în activitatea la clasă”), realizat în colaborare cu şcoli din Marea Britanie, Portugalia şi Germania, a antrenat elevii în activităţi variate de documentare, vizite de studiu, redactare de texte şi ilustrarea lor, crearea de jocuri didactice, completare de chestionare, scrisori şi mesaje postate pe forum, către partenerii de proiect, realizarea de portofolii digitale şi prezentări PowerPoint, realizarea de panouri şi standuri de prezentare a activităţilor şi produselor precum şi evaluarea lor.

Având ca principal obiectiv formarea competenţelor de bază în ceea ce priveşte comunicarea (cititul, scrisul), proiectul nostru a folosit “legendele” ca vehicul comun pentru a transporta elevii claselor I-V în contextul cultural local precum şi în cel european. Astfel elevii claselor I şi a II-a au avut în studiu “Legenda râului Buzău” şi cu toate că erau începători în ale cititului şi scrisului, activităţile din proiect i-au apropiat, prin joc, de literă şi de cuvânt. Cititul n-a mai fost doar o activitate impusă, elevii având ocazia să folosească cuvintele în mod creativ. Colegii lor mai mari din clasele III-V au avut în studiu “Legenda lui Vlad Ţepeş”. Ei au făcut o vizită de studiu la Castelul Bran şi au realizat o bază de date, studiind materiale culese din cărţi, suport digital şi internet, referitoare la contextul istorico-geografic al legendei.

În luna mai, cu ocazia întâlnirii de proiect ce a fost găzduită de şcoala noastră, elevii au avut ocazia să se întâlnească cu cadre didactice din ţările partenere şi să prezinte ceea ce au realizat în primul an de proiect: cartea ”Călătorind în Europa legendară”, în capitolele căreia atât elevii noştri cât şi cei din ţările partenere au adunat studiile documentare, legendele ilustrate precum şi jocuri didactice de creare a unei legende. Cadrele didactice au realizat un ghid cu activităţi cross-curriculare, folosind metoda “Inteligenţelor Multiple” şi cea a “Învăţării prin Cooperare”.

Proiectul nostru va continua şi în anul şcolar 2011-2012, elevii urmând ca pe baza legendelor să creeze, să puna în scenă şi să interpreteze piese de teatru.

Prof. Simona Drecea

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.