EDUCATIE Acum 3 ore, 38 minute

„Pas către job” – un proiect în valoare de peste 2,4 milioane de lei, câștigat de Liceul Tehnologic „Puskas Tivadar”

de Daniela Luca | 147 vizualizări

Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” din Sfântu Gheorghe a obținut o finanțare de peste 2,4 milioane de lei prin proiectul „Pas către job” și a devenit astfel singura școală din județ care a câștigat acest proiect. Destinat îmbunătățirii învățământului profesional, proiectul va începe în toamna acestui an și vizează pregătirea practică a 270 de elevi, prin oferirea competențelor necesare pentru integrarea mai ușoară pe piața muncii. Printre noile achiziții se numără și un tractor agricol.

Cu un buget total de 2,4 milioane de lei și o contribuție proprie de 49 de mii de lei, liceul va achiziționa materiale și echipamente necesare pentru desfășurarea orelor de practică. Printre aceste echipamente se numără un curs de competențe verzi „Tineri pentru un viitor sustenabil”, strung paralel de atelier, durimetru automat analogic, două imprimante cu rășină 3D, mașină de croit, platformă IT, echipament motocultor și un tractor agricol.

Aceste achiziții vor crea un mediu de practică modern, care să le ofere elevilor condiții optime de învățare și adaptare la cerințele pieței muncii actuale, ne-a spus directoarea Liceului Tehnologic „Puskás Tivadar” din Sfântu Gheorghe, Szőke Ana-Maria.

Prin echipamentele și resursele achiziționate, dar și prin colaborarea strânsă cu experți și mediul de afaceri, Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” își propune să asigure o tranziție mai ușoară a tinerilor absolvenți către piața muncii și să contribuie la reducerea ratei șomajului în rândul tinerilor din județ.

„Ce ne dorim cu acest proiect este să îmbunătățim calitatea, caracterul incluziv, eficacitatea și  relevanța sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie. Cred că este un proiect care va aduce rezultate, având în vedere și că școala va face anumite achiziții care vor rămâne aici. Noi suntem o școală destul de bine echipată, dar tehnologia se dezvoltă constant și de asta e important să ținem pasul mereu”, a declarat Szőke Ana-Maria.

În implementarea proiectului care se va desfășura pe o perioadă de 36 de luni, până în iunie 2027, se vor implica maiștri de practică, coordonatori tehnici, un expert în mediul de afaceri, un expert grup țintă, un expert de comunicare, un expert în achiziții publice, un expert financiar și un manager de proiect.

Un aspect inovator al proiectului este platforma Studyconnect, care va gestiona relația dintre școală și companiile partenere de practică. Platforma va include o bază de date cu informații despre partenerii de practică și elevii incluși în program, și va asigura un sistem de informare coordonat în ambele sensuri. Aceasta va permite monitorizarea rezultatelor și evoluției elevilor și va putea fi accesată și de alte școli, ne-a mai explicat directoarea.

Cum se va face selecția elevilor?

Elevii din grupul țintă, 270 la număr, vor fi împărțiți în 20 de grupe de practică. Aceștia vor primi și echipamente de protecție, kit-uri de practică, dar și burse.

„Elevii vor fi selectați din clasele a X-a, din clasele profesionale, clasele a XI de la învățământ dual și clasa a X-a liceu. În fiecare an se va face un alt grup țintă pe baza numărului elevilor din dual. Selecția și recrutarea elevilor se va face după următoarele criterii: aptitudini și abilități tehnice în domeniul de pregătire, interes pentru calificarea pentru care se pregătesc, statutul socio-economic, mediul de proveniență. Vor fi prioritizați elevii din mediul rural, de etnie romă și persoanele cu dizabilități. Dorim să le oferim egalitate de șanse tuturor elevilor”, ne-a mai spus directoarea liceului.

În motivația proiectului se arată că, în prezent, România se confruntă cu o problemă gravă în ceea ce privește inserția pe piața muncii a tinerilor absolvenți de liceu. Tocmai din acest motiv, este crucială asigurarea unei tranziții mai ușoare de la educație la carieră. Principalii factori care contribuie la menținerea unor rate ridicate ale șomajului în rândul tinerilor includ nivelul scăzut de educație și pregătire la momentul tranziției către piața muncii, neconcordanța dintre calificările obținute și abilitățile cerute de angajatori, impactul redus al schemelor de ucenicie și al stagiilor profesionale, dar și oferta limitată de locuri de muncă.

Proiectul „Pas către job” a fost depus la Autoritatea de Management pentru Programul Educație și Ocupare (PEO) din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.