La Sfântu-Gheorghe, în două licee niciun elev nu a luat BAC-ul
Procentul de promovabilitate la nivel de judeţ este de 72,12%
Mai mult sau mai puțin fericiți, liceenii din județ au încheiat săptămâna trecută seria examenelor de Bacalaureat și rezultatele au fost centralizate ieri.
Situația arată un procent de promovabilitate cu peste 10% mai mic față de anul trecut – 72,12% față de 84,24% - în timp ce la două licee din Sfântu-Gheorghe apare o situație fără precedent în care niciun elev nu a promovat Bacalaureatul. Este vorba despre Grupul Școlar Puskas Tivadar și Grupul Școlar Gaman Janos, unde procentul de promovabilitate este... 0%. Astfel, din 67 de elevi înscriși la Bacalaureat la Gaman Janos și 66 prezenți, niciunul nu a fost promovat, iar la Puskas Tivadar s-a întâmplat același lucru din 96 de elevi prezenți.
Fără medii de zece
Potrivit adjunctului Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ), inspectorul Farkas Csaba, la examenul de Bacalaureat din Covasna s-au înscris anul acesta 2.021 de elevi, dintre care nu s-au prezentat 30 și trei au fost eliminați pentru că au copiat.
Dintre cei prezenți, 552 au fost respinși și 67 au obținut note sub șase, care nu le-au permis promovarea examenului per ansamblu.
Ca și medii, anul acesta nu avem nicio medie de zece la Bacalaureat și majoritatea sunt între 7 și 8, respectiv 513 la număr. Alți 332 de elevi au medii între 6 și 7, 404 între 8 și 9 și 187 între 9 și 9,99.
Pe licee și grupuri școlare, procentul de promovabilitate arată spre exemplu 97,39% la Liceul Teoretic Mikes Kelemen, 93,91% la Miko, 84,61% la Colegiul Național Mihai Viteazul, 82,19% la Nicolae Bălcescu din Întorsura Buzăului, 34,40% la Grupul Școlar Constantin Brâncuși, 94,39% la Liceul Mircea Eliade din Întorsura Buzăului, 98,86% la Korosi Csoma Sandor din Covasna și așa mai departe.
Bacalaureat început în februarie
Anul acesta, liceenii au susținut un examen de Bacalaureat diferit față de anii precedenți, care a început încă din luna februarie. De asemenea, acest an școlar a fost marcat de mai multe greve în învățământ și chiar de pericolul ca situația școlară să rămână neîncheiată, lucru care însă a fost evitat în cele din urmă.
Ana Sidon