Grădinița Barcani, gazdă pentru Caravana „Fiecare copil merită o poveste”
Asociația OvidiuRo în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Covasna au desfășurat timp de 4 zile activități la care au participat atât părinți, cât și copiii de vârstă preșcolară și antepreșcolară în 7 grădinițe din județ printre care și Grădinița Barcani. Această caravană și-a propus ca în acest semestru să ajungă în mai multe zone din țară și are ca obiectiv creșterea calității activităților de dezvoltare a limbajului în grădinițele din comunități sărace și, de asemenea, formarea profesorilor pentru modulele educaționale Șotron Doi și Ateliere de Vară Șotron, ediția 2018. Acest modul se va desfășura și în Grădinița Barcani începând cu luna Martie pe parcursul a 10 sesiuni de activități Șotron Doi, la care sunt invitați copiii neînscriși încă în grădiniță împreună cu un părinte însoțitor.
Acest proiect urmărește să ridice calitatea actului educațional în zonele rurale din țară prin crearea de resurse educaționale mai ales cărți pe baza cărora se creează ateliere de lectură. „Fiecare copil merită o poveste” este o continuare a caravanei „Poftă de carte”. Proiectul va fi implementat, în fiecare județ, în colaborare cu grădinițe-gazdă și se adresează copiilor, părinților și profesorilor, care sunt invitați la activități de lectură în grădiniță. La finalul fiecărei săptămâni, zeci de profesori din județ și din zonele limitrofe vor participa la o sesiune de formare pentru modulul educațional Șotron Doi, modul ce se adresează copiilor încă neînscriși la grădiniță – prima ocazie pentru cei mici să exploreze drumul spre grădiniță, jocurile, cărțile și jucăriile.
Misiunea Asociației OvidiuRo este ca fiecare copil să beneficieze de educație timpurie de calitate și să devină, astfel, un membru activ al societății românești.
Ca Agenție pentru Educație Timpurie, OvidiuRo mobilizează resurse publice și private pentru a asigura educație preșcolară de calitate pentru copii din România. Activitatea Asociației OvidiuRo este focalizată să ofere materiale educaționale de cea mai bună calitate, să formeze profesorii pentru a valorifica aceste resurse și să ajute comunitățile defavorizate să formeze noi grupe de grădiniță pentru ca niciun copil de vârstă preșcolară să nu fie respins din cauza „lipsei de spațiu”.
Grădinița Barcani este partener în desfășurarea mai multor concursuri și activități în urma cărora în ultimi ani a adus rezultate benefice. În momentul de față Grădiniță Barcani se bucură de patru săli de grupă, în care copiii sunt împărțiți pe particularitate de vârstă. Cei peste 80 de copii ai grădiniței Barcani sunt preșcolari care frecventează zilnic, puține fiind cazurile în care copii nu ajung să-și creeze propria poveste.
Grădinița noastră este o instituție cu un statut și o activitate bine conturate în peisajul învățământului din zonă, este o grădiniță dinamică, un centru de resurse educaționale și de servicii oferite comunități locale, misiunea noastră, a educatoarelor este de a pregăti preșcolari să devină adulți responsabili, de a îndruma și susține moral și educațional viitorul copiilor care ne trec pragul, iar misiunea grădiniței este să ofere educație la standarde de calitate generate de integrarea europeană a României, pentru desăvârșirea intelectuală, morală și profesională a preșcolarilor în vederea asigurării resurselor umane în domeniul profilurilor de pregătire ca o condiție a progresului educațional și cultural al comunității locale.
Alături de domnul director Petcu Cătălin am acceptat provocarea de a fi grădinița gazdă a acestei caravane care a adus bucurie și entuziasm în rândul copiilor, lucru care ne-a determinat să desfășurăm și modulul Șotron Doi, modul care este dedicat copiilor neînscriși în grădiniță la începutul anului școlar 2017-2018. Modulul educaţional Şotron Doi are ca scop familiarizarea copiilor de 2 ani şi a părinţilor lor cu mediul educaţional din grădiniţă. La vârsta de 2 ani copilul se poate înscrie la acest modul. În mediul rural acest modul vine în ajutorul părinților care doresc să le formeze copiilor deprinderi încă din perioada timpurie. Adaptarea micuților la o nouă etapă din viața lor se face treptat, prin joc și joacă. Cei mai mulţi pornesc într-o călătorie în care explorează ceea ce îi înconjoară de la propriul nume, până la plante, animale, Soare. Părinţii lor învaţă cât de importantă este educaţia preşcolară şi cum se pot implica mai mult în educaţia copiilor.
Fiecare copil merită o poveste și nu orice poveste, una frumoasa creată într-un mediu educațional propice. Copilăria este singurul paradis pierdut pentru adulți, dar singurul prezent pentru copii, așadar ne dorim să oferim fiecărui copil care ne trece pragul o poveste unică.
Profesor înv. preșcolar Ana-Maria Dobrinaș