EDUCATIE 3 noiembrie 2020

Conferință Națională online „Abordări inovative în procesul de învățământ”

de Covasna Media | 1565 vizualizări

Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” Covasna în parteneriat cu Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj- Napoca, Departamentul de Științe ale Educației, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean Covasna și Palatul Copiilor Sf. Gheorghe a organizat sâmbătă, 31 octombrie 2020, în premieră, o conferință națională online cu tema „Abordări inovative în procesul de învățământ”.

Conferința a fost programată de fapt în luna mai în incinta Colegiului Național „Mihai Viteazul” dar reglementările în vigoare și legislația existentă nu ne-au permis desfășurarea conferinței face to face și a fost amânată pentru toamnă cu speranța că se poate organiza prin participare directă, dar n-a fost să fie și a trebuit să fie organizat online.

Au fost invitați profesori renumiți din cadrul Departamentului de Științe ale Educației al Facultății de Psihologie și Științe ale Educației-UBB- Cluj-Napoca, profesor universitar dr. habil Ion Albulescu, profesor universitar dr. Cristian Stan, conferențiar univ. dr. Horațiu Catalano, lector univ. dr. Dana Opre și lector univ. dr. Daniel Andronache.

Tema conferinței a fost una specifică situației actuale a învățământului universal și anume predarea-învățarea-evaluarea în sistem online. Foarte mulți părinți chiar și cadre didactice cred că educația online înseamnă transpunerea activității sau a lecției în mediul online cu ajutorul tehnologiei ceea ce este o abordare greșită. Acest proces educațional în sistem online necesită mult mai mult, trebuie în primul rând, ca profesor să beneficiezi de o competență digitală, apoi multă, multă creativitate, tact pedagogic, trebuie să  gândești din rolul de elev și apoi din rolul de profesor, exercițiile, lecțiile trebuie să fie interactive care la rândul lor necesită și instrumente digitale destul de performante, dar necesită și o pregătire profesională pentru a putea realiza trecerea de la metodele didactice tradiționale la metodologia didactică actuală care este orientată către implicarea activă şi conştientă a elevilor în procesul propriei formări şi stimularea creativităţii acestora. Pentru trecerea aproape în totalitate a procesului educațional instructiv-educativ desfășurat în cadrul grupului educațional și bazat pe relații psihologice directe, nemijlocite, de tipul față-în-față, la derularea activităților didactice, exclusiv prin mijloace moderne de comunicare online un mare ajutor pentru profesori și directori a fost Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos ” Covasna prin cursurile de formare organizate, prin mentoratul acordat profesorilor, directorilor unităților de învățământ.

Din această perspectivă a fost organizată și conferința. Scopul a fost punerea în contact a profesorilor, directorilor, inspectorilor pasionați de ceea ce fac cu profesori universitari care prin mentalitatea și acțiunile lor sunt deja angajați în schimbarea sistemului educațional. 

Centrarea pe elev a procesului didactic-învățarea mixtă (hibrid), modalități eficiente de sporire a echității digitale în context pandemic, strategii de facilitare a învățării în predarea online, inventarul competențelor necesare pentru a reuși în societatea secolului XXI, tehnici pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și relaționare online cu elevii au fost temele abordate în spiritul dezvoltării autoeducației pentru că nimeni nu a fost pregătit pentru învățarea în totalitate în mediul online.

Conferința a dat prilejul de a fi prezentate mai multe cărți necesare dezvoltării personale ale profesorilor, cărți precum „Ghidul profesorului din învățământul primar simultan” (2020, autori Albulescu I., Catalano H.), prezentat în premieră, „Sinteze de pedagogie generală. Ghid pentru pregătirea examenelor de titularizare, definitivat și gradul didactic II” (profesori de toate specializările, 2019, autori Albulescu I., Catalano H) respectiv „Pedagogia jocului și a activităților ludice” (2018), „Didactica jocurilor” (2020, autori Albulescu I., Catalano H.).

Această provocare și adaptare rapidă a profesorilor, a școlii și a societății necesită învățarea continuă, necesită instrumente online accesibile tuturor și multă determinare din partea actorilor principali. Numai în spiritul dezvoltării profesionale se pot face progrese, se pot încuraja elevii  să învețe și să lucreze independent și eficient.

Nobila misiune de dascăl necesită multă trudă, activități laborioase, dăruire, pasiune, motivare și cred că Domnii Profesori prin prezentările lor au reușit să ne transmită acele informații, motivații de care avem nevoie pentru a scoate la lumină ceea ce este mai bun din elev, să putem deveni mentorii elevilor și poate peste ani și ani, elevii dar și părinții își vor aduce aminte cu drag de aceste perioade, în care profesorii adevărați au știut să și lucreze dar și să alinte nu numai mintea dar și sufletul elevilor.

Mulțumim d-nei Directoare Barabás Andrea pentru efortul depus în organizarea conferinței, Domnilor Profesori Universitari pentru profesionalismul și tactul pedagogic cu care au abordat tematica conferinței și colegilor pentru participare.

Dr. Kerekes Jenö, Palatul Copiilor Sf. Gheorghe

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.