EDUCATIE 4 februarie 2021

Colegiul Național „Mihai Viteazul” partener într-un nou proiect Erasmus +

de Covasna Media | 1689 vizualizări

În perioada 2020-2022, Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe este partener într-un nou proiect de parteneriat strategic din programul  Erasmus+, derulat la nivel european. Partenerii de proiect sunt reprezentați de o școală din Italia, în calitate de coordonatoare, precum şi de școli din Estonia, Portugalia, Bulgaria şi Slovenia. Titlul  proiectului  este „Salvarea de către elevi a drepturilor europene şi a valorilor fundamentale printr-o abordare multidisciplinară” – având acronimul MASTER şi are ca priorități de bază evidențierea valorilor comune, dezvoltarea angajamentului civic şi a implicării în viața comunității, incluziunea socială,  dezvoltarea competențelor cheie necesare în societatea contemporană, incluziune şi egalitate.

Școlile partenere au identificat, încă din faza de redactare a aplicației o serie de obiective comune comunităților școlare din cele 6 ţări implicate şi îşi propun ca pe parcursul celor 2 ani de implementare a proiectului să aducă mai aproape elevii din spații europene diferite şi să contribuie la conştientizarea de către tineri a valorilor fundamentale ale democraţiei.   

Atingerea acestor obiectiv nu se poate realiza fără o dezvoltare a competenţelor sociale, civice şi interculturale ale tinerilor sau fără  asigurarea  unei educaţii incluzive pentru toţi elevii în contrast cu inegalităţile şi discriminările. De asemenea, un pas important pentru a crea o societate cu adevărat democratică este întărirea gândirii critice a tinerilor, sau întărirea competențelor profesorilor pentru a ajunge la nevoile elevilor şi pentru a combate rasismul, discriminarea şi intoleranța. 

Alte obiective care vor fi atinse printr-o serie de activităţi comune ale şcolilor partenere, precum şi prin schimbul de experienţă care se va derula sunt cele legate de întărirea abordării integrate şi inovative a valorilor fundamentale, întărirea cooperării şi dialogului intercultural cu familii şi stakeholderii locali pentru a încuraja  spiritul de inițiativă şi totodată pentru a întări sentimentul de apartenență la o comunitate. Proiectul contribuie, totodată, la întărirea dimensiunii europene a şcolilor implicate, adăugând în acelaşi timp o plus valoare europeană pe care un parteneriat cu şcoli locale sau de la nivel naţional nu o poate oferi.

Cooperarea dintre școlile partenere pe parcursul proiectului își propune, într-o abordare sintetică, să educe tinerii: 

- despre drepturile omului printr-o înțelegere a legilor şi principiilor legate de acestea şi de mecanismele de salvare a lor;

- prin drepturile omului, prin dezvoltarea şi implementarea unor metode şi printr-o nouă abordare a respectării drepturilor elevilor şi profesorilor; 

- pentru drepturile omului, furnizând instrumente pentru elevi şi profesori pentru a-şi manifesta propriile drepturi, dar şi pentru a apăra şi respecta drepturile altora. 

Din fiecare școală va fi implicat un număr de 25 de elevi, care pe parcursul celor doi ani vor avea  posibilitatea să interacționeze între ei, să participe la realizarea a numeroase activităţi sau produse ale proiectului, precum şi la schimburi de experienţă interesante. 

Acesta va avea un impact important atât asupra elevilor, cât şi asupra profesorilor, se vor dezvolta strategii de promovare a drepturilor omului, prin abordări inovative sau din mai multe perspective. Profesorii vor avea ocazia de a-şi dezvolta abilităţile privind metode şi strategii noi, eficiente folosite pentru a forma şi dezvolta competenţele cheie ale elevilor într-un context european. 

Este important de menţionat că impactul proiectului se va manifesta asupra şcolii ca o comunitate educaţională, deoarece va contribui la creşterea toleranţei, deschiderii, bunăstării şi motivaţiei elevilor şi profesorilor, întărind atitudinea lor pozitivă spre o experienţă internaţională. Va determina de asemenea, creșterea strategiilor de internaţionalizare a şcolii prin noi reţele de cooperare şi stabilirea de noi parteneriate prin platforma eTwinning. Nu în ultimul rând, impactul se va manifesta şi la nivelul întăririi colaborării şcolii cu părinţii şi autorităţile locale sau cu alte şcoli din oraş. 

Echipa de proiect: 

Dir. Prof. Costea Luminița Ana, prof. Balog Constanţa, prof. Băilă Maria și contabil șef

 

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.