EDUCATIE 16 ianuarie 2018

CNMV, coordonator într-un proiect cu școli din șase țări

de Covasna Media | 1744 vizualizări

Proiectul marca „Erasmus +” a avut prima întâlnire transnațională în Portugalia

Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe a început activitățile în proiectul european pe care îl coordonează în parteneriat cu alte cinci țări din Europa, „Contexte diferite – aceleaşi oportunităţi în Europa de azi”, în valoare de aproximativ 129.000 euro. Programul a debutat în luna decembrie în Portugalia, la Braga. Aici a avut loc prima întâlnire a coordonatorilor tuturor celor şase state cuprinse în proiect, respectiv România, Portugalia, Polonia, Bulgaria, Italia şi Grecia.

Aşa cum o spune şi titlul, proiectul se focalizează pe două dintre cele mai importante priorități ale „Strategiei europene de cooperare în educație și formare până în anul 2020” și anume egalitatea, coeziunea socială și cetățenia activă precum și creativitatea, inovația și antreprenoriatul. Proiectul evidenţiază necesitatea de a dezvolta și promova valorile europene în rândul elevilor și profesorilor. Scopul  este de a încuraja incluziunea socială a grupurilor vulnerabile, sensibilizarea elevilor la problemele altora și formarea și dezvoltarea spiritului cetățeniei democratice.

„Obiectivele proiectului, așa cum au fost definite în colaborarea cu partenerii noștri constau  în: abordarea dreptului la egalitate de șanse în educație în diferite țări din Europa, o mai bună incluziune și integrare a elevilor care provin din medii/ contexte diferite cum ar fi minoritățile etnice, migranții/refugiații, grupuri vulnerabile; o nouă perspectivă privind creșterea motivației pentru învățare în rândul elevilor proveniți din grupuri vulnerabile ; crearea legăturilor între elevii din diferite zone ale Europei și  facilitarea accesului reciproc la cunoașterea valorilor culturale din fiecare țară”, transmit coordonatori de la CNMV.

La prima întâlnire din Portugalia, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” a fost reprezentat de două cadre didactice, ambele profesoare de istorie: Constanţa Balog şi Maria Băilă. Acestea au afirmat că proiectul este un mijloc important pentru un schimb de experiență între profesori și elevi în abordarea unor noi metode și strategii didactice.

În cadrul acestei întâlniri au avut loc sesiuni ample de lucru în cadrul cărora au fost definitivate elementele caracteristice şi de identificare ale proiectului, precum: Sigla, site-ul, platforma CLIL şi blogul acestuia. Au fost prezentate produsele realizate de elevi până în această fază a proiectului, cum ar fi: aplicarea şi interpretarea unor chestionare privind discriminarea / excluderea sau egalitatea de şanse; prezentarea dezbaterii  susținută de elevi după vizionarea unor materiale documentare sau filme privind tema discriminării; dicţionarul valorilor democratice europene.

În acelaşi timp au fost vizitate şcolile din localitate în care învaţă elevi migranţi din diferite state ale Europei, copii care provin din medii socio-economice defavorizate şi au fost abordate aspecte legate de metodele de lucru şi integrare a acestora în colectivele de elevi şi apoi în societate.

Un moment interesant l-a reprezentat vizitarea unui centru care se ocupă în mod special cu activităţile legate de educarea şi integrarea romilor prin furnizarea unor servicii de voluntariat, dar care au drept consecinţă inserția pe piața muncii a acestor membri ai comunităţii.

Coordonatoarele proiectului au afirmat că acesta vizează derularea unor activităţi diverse în parteneriat cu celelalte şcoli în vederea facilitării integrării grupurilor vulnerabile, a grupurilor de risc economico-sociale, a imigranţilor şi a altor categorii sociale. Evidenţiază necesitatea de a dezvolta valori democratice, cum ar fi toleranța, nondiscriminarea, respectul față de alte culturi, demnitatea umană, drepturile fundamentale, libertatea şi egalitatea între toate națiunile Europei.

Proiectul nostru leagă diferite sisteme educaționale europene și sporește performanțele educaționale, oferind un schimb între diverse școli europene și lărgind o înțelegere a practicilor, politicilor și sistemelor din învățământul din diferite țări. Prin urmare, mobilitatea și cooperarea transfrontalieră vor consolida calitatea rezultatelor proiectului. Ținând cont de obiectivele propuse, ne așteptăm să descoperim noi valori democratice care ar putea să ne ajute să găsim modalități de a face față excluderii etnice și sociale a grupurilor vulnerabile.

La această primă întâlnire din Portugalia considerăm că am reprezentat şcoala cu succes, acest proiect este un câştig în primul rând pentru elevii noştri, pentru colectivul de cadre didactice, dar şi pentru comunitatea locală. Astfel vom contribui şi noi la promovarea imaginii atât a colegiului nostru, cât şi a oraşului nostru în ţările partenere”, au transmis coordonatoarele proiectului.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.