EDUCATIE 11 februarie 2020

Cel mai mare număr de absenţe înregistrat de elevii din judeţ în ultimii şapte ani

de Agerpres | 2549 vizualizări

Peste un milion de absenţe, dintre care 59% nemotivate, au fost acumulate de elevii din judeţul Covasna în anul şcolar trecut, cel mai mare număr din ultimii şapte ani, relevă un raport al Inspectoratului Şcolar, postat pe site-ul instituţiei.

Potrivit acestuia, în anul şcolar 2018-2019 la nivelul judeţului Covasna s-au înregistrat 1.081.362 absenţe, dintre care 638.093 de absenţe nemotivate, reprezentând 59,01% din total.

Cele mai multe absenţe nemotivate s-au înregistrat în învăţământul primar (77,99%), urmat de învăţământul liceal, seral şi fără frecvenţă cu 63,95%, iar cele mai puţine la învăţământul liceal de zi, 22,54%.

„Se constată că în anul şcolar 2018-2019, deşi numărul total de elevi raportaţi a scăzut, s-au înregistrat cele mai mari valori din ultimii şapte ani atât pentru numărul total de absenţe înregistrate (1.081.362), cât şi pentru numărul total de absenţe nemotivate (638.093). Implicit s-au înregistrat cele mai mari valori din ultimii şapte ani pentru numărul mediu de absenţe/elev (41,65), respectiv pentru numărul mediu de absenţe nemotivate/elev (24,58) şi procentul absenţelor nemotivate (59,01%). Se remarcă numărul mare, peste 100 de absenţe nemotivate/elev la Şcoala Gimnazială 'Bölöni Farkas Sándor' din Belin (146,84), respectiv Şcoala Gimnazială 'Kun Kocsárd' din Ojdula (137,12). În două unităţi de învăţământ s-au înregistrat valori sub o absenţă nemotivată/elev (la Şcolile gimnaziale din Arcuş - 0,33 şi Chichiş - 0,97)”, se arată în raport.

De asemenea, printre unităţile de învăţământ cu cele mai puţine absenţe nemotivate se numără şi Şcoala Gimnazială „Váradi József” din Sfântu Gheorghe - 0,91/elev.

Pentru a combate absenteismul şi implicit abandonul şcolar, conducerea Inspectoratului Şcolar a cerut, printre altele, reprezentanţilor unităţilor de învăţământ din judeţ să aplice măsuri individualizate de la caz la caz, să îmbunătăţească mediul educaţional, să aplice metode mai atractive de predare, activităţi extracurriculare, să colaboreze cu părinţii şi să facă vizite la domiciliul elevilor care absentează mult de la şcoală.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.