Aproape 1.000 de copii din 10 comunități defavorizate din județ, într-un proiect de educație timpurie
Acestora li s-au alăturat și 98 de părinți
Un număr de 983 de copii cu vârste între 3 și 6 ani și 98 părinți, din 10 comunități defavorizate din județul Covasna, Aita Mare, Belin, Vârghiș, Brăduţ, Baraolt, Bodoc, Araci, Ozun, Ilieni și Bățanii Mari, sunt beneficiari ai programului „Start în educație”. Acesta este cel mai amplu proiect de educație timpurie din țară, conform reprezentanților organizației World Vision România. Cei mici au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor”, adică un pachet cu rechizite, jocuri, produse de igienă personală și materiale educative.
„Ghiozdănelul cu viitor” îi va ajuta pe copii să învețe, să-și exprime talentele și să înțeleagă lumea, pentru a fi mai bine pregătiți pentru intrarea la școală, transmit reprezentanții organizației World Vision România printr-un comunicat de presă.
„Datorită proiectului, toți copiii noștri de grădiniță au putut intra în posesia unui rucsac care conținea un pachet de dezvoltare bogat, colorat și valoros. Și pentru noi, cadre didactice și părinții, este cu siguranță cea mai mare bucurie să vedem și să facem parte din dezvoltarea armonioasă a copilului nostru! Nu suntem singuri în acest proces, avem parteneri și suntem parteneri unul celuilalt în această misiune nobilă”, a declarat directoarea de la Școala Gimnazială „Gaál Mózes” din Baraolt, Benedek-Huszár Erika.
Programul s-a adresat și părinților. Aceștia au participat la „Școala părinților – ateliere de educație parentală”, unde au primit informații și îndrumări valoroase menite să le ofere suport și să îi învețe cum să își susțină copiii în această etapă de dezvoltare, se mai arată în comunicatul de presă.
Aceeași sursă arată că, începând cu luna iunie 2023, părinții vor putea găsi mai multe sfaturi și idei de activităţi, privind utilizarea resurselor din „Ghiozdănel cu viitor” împreună cu copiii lor, pe canalul dedicat de YouTube, denumit Start în Educație.
„Părinții au înțeles că dezvoltarea echilibrată a copilului depinde de implicarea familiei în toate aspectele ce țin de viața lui. Au cunoscut dezvoltarea copilului de 3-6 ani, au înțeles importanța parteneriatului între grădinița-comunitate-părinții și au făcut cunoștință cu legislația privind protecția copilului. Majoritatea părinților sunt confuzi cu privire la educația pozitivă, deoarece iau multe informații de pe internet. Cele mai multe întrebări și discuții au fost formulate în jurul acestei teme iar atelierele din cadrul «Școala Părinților» au dat posibilitatea părinților să privească dezvoltarea propriilor copii cu mai multă atenție și înțelegere”, a spus formatorul „Școala Părinților”, Peter Edith.
În comunicat se mai arată că programul „Start în educație” vine în sprijinul a 60.000 copii cu vârste între 3 și 6 ani și a 10.000 de părinți, selectați din 500 de comunități defavorizate din toată țara. Prin acțiunile implementate, „Start în educație” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel național un parteneriat solid între profesori, specialiști, părinți și autorități cu scopul de a susține importanța strategică a educației timpurii privind dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor. În această etapă de dezvoltare, în care se pun bazele pentru viitorul copiilor, un rol crucial îl au părinții, care în cadrul proiectului sunt sprijiniți să devină primii educatori ai copiilor lor, cei care dau startul experiențelor de învățare timpurie de acasă, urmând ca apoi la grădiniță să devină un partener educațional de nădejde, mai arată aceeași sursă.