Apel către intelectualitate
Fiecare an şcolar aduce cu el noi provocări pentru educaţie şi, în acelaşi timp, umple cu speranţă sufletul tuturor celor interesaţi de calitatea educaţiei: elevi, cadre didactice, părinţi.
Pentru a putea duce la bun sfârşit nobila misiune a şcolii, este nevoie de o atmosferă plină de linişte şi echilibru în unităţile de învăţământ, o atmosferă de muncă intensă în care fiecare să îşi îndeplinescă menirea, o atmosferă neperturbată de ştiri exagerate în cercul mass-media referitoare la evenimente sau incidente singulare care nu au putere de exemplu. Şcoala trebuie să fie un mediu în care elevii să înveţe, profesorii să formeze tânăra generaţie, iar părinţii să aibă puterea exemplului şi cu toţii să contribuie la formarea tinerei generaţii în spiritul respectării valorilor, printre acestea respectul pentru simbolurile naţionale, respectul interetnic şi multiculturalitatea.
Această atmosferă de linişte şi echilibru a fost perturbată prin exagerarea şi transformarea într-o problemă naţională a celor întâmplate în cadrul Liceului „Kőrösi Csoma Sándor” din Covasna.
Facem un apel către intelectualitatea aflată în poziţii decizionale să intervină pentru a stopa deteriorarea atmosferei din şcoli şi pentru a reveni la o stare de echilibru, în care fiecare cadru didactic să îşi poată desfăşura activitatea în condiţii normale şi în interesul elevilor. Partidele politice şi simpatizanţii acestora nu trebuie să considere şcoala ca locul în care îşi pot manifesta diferenţele de opinii şi ambiţiile politice. Politicul nu trebuie să producă tensiuni interetnice, mai ales în şcolile cu limbă de predare mixtă, aducând atingere imaginii unor persoane care se bucură de apreciere personală şi profesională.
Eforturile directorilor de şcoli şi cele ale cadrelor didactice pot avea rezultate, indiferent de apartenenţa etnică, numai dacă au respectul şi sprijinul elevilor, părinţilor şi comunităţilor.
Conducerea Uniunii Cadrelor Didactice Maghiare din România