EDUCATIE 21 decembrie 2010

Analiză de sfârşit de an a Inspectoratului Şcolar Judeţean

de Covasna Media | 544 vizualizări

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna a făcut o retrospectivă a anului calendaristic 2010, a evenimentelor importante şi a rezultatelor şcolare din acest an. Cel mai important punct al retrospectivei a fost o analiză făcută de inspectorii şcolari cu privire la rezultatele slabe obţinute la bacalaureat de elevii a patru grupuri şcolare din municipiul Sfântu

Gheorghe.

Inspectoarea şefă a IŞJ, Keresztely Irma, a declarat că trebuia să existe un motiv pentru care aceşti elevi nu au avut randament astfel s-a iniţiat un studiu şi rezultatele au fost prelucrate timp de trei luni. „S-au analizat din mai multe puncte de vedere, factorii decisivi ai învăţăturii şi rezultatelor de la examenul de bacalaureat din acest an. Modul de evaluare, frecvenţa la ore şi indicatorii socio-economici au fost în atenţia inspectorilor care au gestionat acest studiu”, a explicat inspectoarea şefă.

Spre deosebire de aşteptările inspectorilor, analiza a scos la iveală mai multe aspecte care au influenţat rezultatele acestor elevi la bacalaureat. Keresztely Irma a spus că modul de evaluare la ore nu era tocmai corect, astfel erau diferenţe mari între media la disciplină în timpul celor patru ani de liceu şi nota aceleiaşi discipline la bacalaureat. Acest lucru s-a pus pe seama profesorilor deoarece 42% dintre ei predau anual la altă şcoală şi modul de pregătire diferă de la profesor la profesor.

Din acelaşi studiu a rezultat că frecvenţa la ore nu influenţează neapărat rezultatele examenului de bacalaureat, dar asta nu înseamnă că elevii trebuie să lipsească de la orele de curs. Mai departe inspectorii au verificat mediul de provenienţă al elevilor din aceste patru grupuri şcolare, iar rezultatul nu a fost atât de mulţumitor. 54% dintre elevi sunt din mediul rural şi pierd timp preţios din cel acordat la învăţat (Grupul Şcolar „Gaman Janos”) şi 50% din restul elevilor de la celelalte grupuri şcolare (Puskas Tivadar, Constantin Brâncuşi şi Kos Karoly) provin din familii monoparentale sau dezorganizate, iar în familie nu au parte de atenţia necesară dezvoltării acestora.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.