ECONOMIC 2 noiembrie 2023

5 lucruri de știut despre plecarea Dan Air de la aeroportul din Brașov

de Daniela Luca | 4429 vizualizări

Compania aeriană Dan Air a anunțat că va suspenda zborurile de pe Aeroportul Brașov, ca urmare a deciziei ROMATSA de a amâna extinderea programului de funcționare până pe 15  ianuarie 2024. Dan Air a făcut publice date conform cărora a suferit pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de doar 12 ore în care funcţionează aeroportul din Braşov. Odată cu plecarea companiei, mai rămân doar cinci zboruri pe săptămână, spre două destinații și un charter spre Egipt. Iată câteva lucruri importante de știut în legătură cu această schimbare. 

1. Din luna decembrie, cursele Dan Air se mută pe aeroportul din Bacău

Aeroportul din Brașov a amânat prelungirea programului de zbor până în 15 ianuarie 2024, iar din acest motiv compania aeriană românească Dan Air a decis să renunțe temporar la operarea zborurilor de pe Aeroportul Internațional Ghimbav din Brașov. Vestea a stârnit un val de reacții din partea pasagerilor.

„Decizia vine în contextul în care pe data de 30 octombrie 2023, reprezentanții aeroportului din Brașov au comunicat că extinderea programului de funcționare de la 12 ore, la 16 ore, se va face abia din data de 15 ianuarie 2024. Așadar, programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esențiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă și lipsa de facilități oferite companiilor aeriene – sunt motivele care determină Dan Air să își mute cursele pe Aeroportul Internațional din Bacău”, a transmis printr-un comunicat de presă, compania aeriană Dan Air.

2. Pasagerii care au bilete cumpărate vor fi transportați la Bacău

Aceeași sursă arată că din data de 13 noiembrie, cursele se vor desfășura conform programului de pe Aeroportul Internațional Brașov, către principalele destinații din Europa, cu decolare și aterizare de la Bacău.

„Pasagerii care doresc în continuare să zboare și să se folosească de biletele achiziționate, vor beneficia de transfer gratuit, oferit de Dan Air, pe ruta Brașov-Bacău și retur în ziua zborului. Călătorii au fost informați de noile modificări și au la dispoziție un formular special unde își pot exprima opțiunea pentru respectivele zboruri. Din data de 11 decembrie, va intra în vigoare noul orar de zbor și noile destinații cu plecare exclusiv de pe aeroportul din Bacău, program ce va fi comunicat ulterior”, transmite compania.

3. Pe aeroportul din Brașov va mai rămâne o singură companie aeriană

Odată cu plecarea Dan Air, mai rămân cinci zboruri pe săptămână, spre două destinații. Specialistul în turism László Endre ne-a informat că pe lângă zborurile operate de Wizz Air se mențin și cursele charter spre Hurghada, Egipt.

Așadar, dacă Dan Air își menține decizia, zborurile de la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav vor fi următoarele:

Luni: Wizz Air, destinație Londra

Miercuri: Wizz Air, destinația Londra

Joi: Wizz Air, destinația Dortmund

Vineri: Wizz Air, destinația Londra

Duminică: Wizz Air, destinația Dortmund.

BizBrasov.ro notează că mai este o companie care a anunțat cu ceva timp în urmă că ar fi interesată de zboruri de la și la Brașov. Este vorba despre Fly Lili, fondată în Sibiu, care plănuiește să înceapă zboruri regulate din Brașov în orarul de iarnă 2023 - 2024 spre München și Stuttgart, de trei ori pe săptămână, însă deocamdată această intenție nu s-a concretizat.

4. Dan Air anunță că a înregistrat pierderi de 2,6 milioane de euro

Matt Ian David, directorul companiei, a subliniat că Aeroportul Brașov are un potențial enorm și s-a plasat deja în topul celor mai importante aeroporturi din România. Cu toate acestea, investiția strategică și de importanță națională a fost neglijată de autorități de-a lungul anilor, spune el. Când aeroportul a fost gata să funcționeze, s-a constatat că nu există personal calificat suficient sau capabilități tehnice adecvate pentru a permite operarea în mod eficient și în condiții de siguranță.

Compania a suportat pierderi financiare semnificative în ultimele 5 luni, în valoare de 2,6 milioane de euro, în timp ce comunitatea brașoveană a pierdut 120 milioane de euro din bani publici, menționează Matt Ian David.

5. Programul aeroportului pe timp de iarnă va fi și mai scurt, iar turismul va înregistra pierderi semnificative

Aeroportul din Brașov nu are certificare pentru operarea zborurilor în condiții de vizibilitate redusă pentru că echipamentele, deși existente, unele dintre ele fie nu au fost montate corespunzător, fie nu s-a început procesul de autorizare a acestora, mai notează reprezentanții companiei Dan Air.

„Brașov și va reduce efectiv programul acestuia la doar 8-9 ore pe zi, fapt care face imposibilă continuarea operațiunilor de pe acest aeroport. Acest fapt înseamnă că pasagerii nu vor avea acces facil la zona Brașovului în plin sezon de iarnă, în special de sărbători. Totodată, în luna decembrie se vor înregistra cele mai multe pierderi întrucât este una dintre cele mai prolifice luni ale anului, faptul că programul nu a fost prelungit ridică pierderi de peste 1,5 milioane de euro”, se mai arată în comunicatul de presă.

Luna trecută, la mai puțin de patru luni de la inaugurare, aeroportul de la Brașov a atins numărul de 50.000 de pasageri. La acea vreme, președintele Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică, a declarat că se lucrează la extinderea programului aeroportului.

Oficialitățile exprimau dorința ca în acest an programul să fie extins la 18 ore și, începând cu anul viitor, să funcționeze non-stop, 24 de ore pe zi. Cu toate acestea, planurile nu s-au mai materializat și au lăsat în aer întrebarea cu privire la viitorul Aeroportului din Brașov.

Miercuri seara conducerea Aeroportului Internaţional Braşov și-a prezentat poziţia oficială, într-o postare pe pagina de Facebook, în legătură cu această situație. Reprezentanții au declarat că au fost surprinși de decizia companiei Dan Air de a-și muta operațiunile pe Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău. Conducerea aeroportului consideră că această decizie este conjuncturală și are implicații de natură comercială, generate de imposibilitatea operatorului aerian de a asigura cursele deja publicate.

De asemenea, reprezentanții aeroportului au anunțat că au planuri de a iniția discuții cu mai multe companii aeriene interesate și speră să continue să crească numărul de destinații și numărul de pasageri după data de 15 ianuarie 2024.

Sursă foto: Dan Air/Facebook

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.