Cerere de prelungire pentru curățenia din Gara Întorsura
Garda de Mediu Covasna ne-a informat că firma care a dezmembrat vagoanele din Gara Întorsura Buzăului a solicitat o prelungire a termenului până la care ar trebui să încheie curățenia, de încă 10 zile, pe fondul vremii nefavorabile.
Cererea depusă la Garda de Mediu a arătat și că a rămas nefinalizată cam 15% din acțiune.
Directorul Gărzii de Mediu Covasna, Lucian Cândea ne-a spus și că în perioada următoare va fi în zonă un nou control, care va viza respectarea măsurilor impuse.
În ianuarie, autoritățile s-au autosesizat cu privire la această acțiune de dezmembrare a vagoanelor, desfășurată în Gara din Întorsura Buzăului, iar firma care se ocupa de aceasta s-a ales cu o amendă de 30.000 de lei. Problemele găsite au fost mai degrabă birocratice, în sensul că nu exista o autorizație de mediu valabilă și pentru județul Covasna, ci doar pentru județul de proveniență al companiei. Atunci, Garda de Mediu a impus și termenul de 19 februarie pentru finalizarea curățeniei, cu posibilitate de prelungire, cu îngăduință, dacă vremea va fi nefavorabilă.
Dacă nu se respectă măsurile impuse, s-ar putea ca de amenzi să fie vizată și compania Căile Ferate Române, care este proprietarul terenului pe care de derulează acțiunea.
Despre această situație i-am întrebat în ianuarie și pe reprezentanții CFR, pentru că practic totul s-a întâmplat la ei „în curte”. Aceștia ne-au informat că decizia de dezmembrare a celor 15 vagoane rămase în gară a fost a companiei private care le-a deținut, dar și că se ține legătura cu firma de dezmembrări.
„În anul 2019, la preluarea de către CFR SA a secției neinteroperabile Hărman – Întorsura Buzăului, de la SC RC-CF Trans SRL Brașov, circulația trenurilor era întreruptă, din cauza distrugerii podului de la km 17+318, iar în Halta de Mișcare (HM) Întorsura Buzăului au rămas 15 vagoane, aparținând SC Rail Force SRL Brașov. Divizia Trafic din cadrul SRCF Brașov a aplicat până în luna noiembrie 2020, tariful de staționare pentru aceste vagoane, care ocupau linii din HM Întorsura Buzăului.
SRCF Brașov nu deține informații referitoare la decizia de dezmembrare a vagoanelor, proprietate a operatorului privat de transport feroviar de marfă.
Regionala Brașov menține legătura cu reprezentanții firmei responsabile pentru dezmembrări, lucrările de îndepărtare a materialelor rezultate din dezmembrare fiind deja demarate”, se arată în răspunsul CFR, transmis redacției Observatorul de Covasna.
Gara din depresiunea Buzaielor și calea ferată Hărman – Întorsura Buzăului au fost inaugurate în 25 iunie 1931. Adică la vară se împlinesc 90 de ani de atunci.
Cât despre lucrările de reconstrucție ale podului de la Budila, luat de ape în 2018, deocamdată nu sunt oferite date concrete, dar se preconizează că ar putea începe în vara acestui an.
Totuși, indiferent de cât vor dura lucrările, o posibilă provocare va fi găsirea unui operator care să își asume acest tronson. Dar toate la timpul lor.