Titularizare în extreme
În judeţul Covasna, procentul de promovabilitate la examenul de titularizare din acest an, pentru posturile din învăţământul preuniversitar, este de 43,39%, din cei 859 de candidaţi înscrişi la examen prezentânduse la acesta 613.
Din datele existente la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna, 226 dintre cei ce au susţinut examenul de titularizare au obţinut note între 7.00 şi 10.00. Aspiranţii la posturi în învăţământul covăsnean au obţinut note între 1,22 şi 10,00. Doi candidaţi au fost prinşi încercând să copieze În judeţul Covasna, procentul de promovabilitate la examenul de titularizare din acest an, pentru posturile din învăţământul preuniversitar, este de 43,39%, din cei 859 de candidaţi înscrişi la examen prezentânduse la acesta 613. Din datele existente la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna, 226 dintre cei ce au susţinut examenul de titularizare au obţinut note între 7.00 şi 10.00. Note cuprinse între 5,00 şi 6,99 au fost obţinute de 38% dintre participanţii la titularizare, iar procentul celor care au fost notaţi cu note sub 5,00 este de 18,43. Potrivit inspectorului de imagine din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna, Alis Pop, cele mai mici note au fost obţinute la disciplinele Educaţie Fizică şi Sport- nota 1,22 şi Economie, Administrativ şi Poştă - nota 1,80. Notele cele mai mari s-au obţinut la Biologie - 10,00, Limba şi literatura germană – 9,80 şi la Institutori/învăţători, secţia maghiară – 9,75. Numărul contestaţiilor s-a ridicat la 98, din care au fost admise 42. Cele mai multe contestaţii s-au depus pentru specializările Educatori, secţia maghiară - 22, Învăţători – institutori, secţia maghiară - 14, Limba şi literatura engleză – 14, Educaţie fizică si sport - 10, însă nu s-au înregistrat cazuri de admitere a acestora cu diferenţă între note mai mare de un punct în plus sau în minus. Şefa IŞJ Covasna, Keresztely Irma, a declarat că în cadrul examenului de titularizare din acest an, nu s-au înregistrat evenimente deosebite. Au existat, totuşi, două tentative de fraudare prin copiere, cei doi candidaţi în cauză fiind excluşi din examen. „Cred că examenul din acest an, care a fost deosebit faţă de cel din anii trecuţi, în baza descentralizării, a fost o reuşită, deşi organizarea a fost oarecum greoaie şi complicată din cauza noilor reguli. S-a lucrat însă foarte bine la nivel de oameni implicaţi, iar IŞJ Covasna va transmite Ministerului Învăţă mântului o serie de recomandări, deoarece, dacă se doreşte descentralizarea în învăţământ, aceasta trebuie să fie o decizie directă“, a mai explicat Keresztely Irma. Şefa IŞJ Covasna a ţinut să mulţumească celor ce s-au implicat în organizarea exa menului de titularizare, precum şi celor două Centre organizatoare ale acestuia, la nivelul judeţului Covasna: Şcoala Ge nerală Varadi Jozsef şi Grupul Şcolar Kos Karoly din Sfântu-Gheorghe. La examen au putut participa şi absolvenţii cu diplome USH La titularizare s-au prezentat şi 36 de candidaţi cu diplome de licenţă emise de Universitatea Spiru Haret (USH), iar acestora li s-a permis accesul la examen. Potrivit lui Keresztely Irma, la ora depunerilor dosarelor cu documentele necesare înscrierii pentru examenul de titularizare, juristul IŞJ a dat avizul necesar participării, inclusiv celor 36 de candidaţi. „IŞJ nu are competenţa de a pune la îndoială valabilitatea unor diplome cu antetul Ministerului Educaţiei, cu semnături şi ştampile de la USH Bucureşti. Noi nu puteam ataca legal acele diplome”, a explicat Keresztely Irma, adăugând că, ce se va întâmpla mai departe, este de competenţa Ministerului Edu caţiei. La nivelul judeţului Covasna sau scos la concurs 239 de posturi titularizabile, 411 netitularizabile şi 1021 de alte poziţii, reprezentând fracţiuni pentru diverse discipline. Scandalul dintre Ministerul Educaţiei şi USH a izbucnit în urmă cu mai multe zile când s-a refuzat eliberarea diplomelor pentru 56.000 de absolvenţi ai formelor de învăţămînt la distanţă - ID - şi învăţămînt la fără frecvenţă - IFR - din USH. Deoarece examenele de titularizare au coincis cu momentul izbucnirii scandalului diplomelor USH, a u existat în ţară inspectorate şcolare care nu au permis accesul absolvenţilor cu diploma USH în sălile de examinare. Monica Rizea