ACTUALITATE 29 iunie 2015

Tehnologia nu ajută la Bac. Învățatul, da!

de Mirela Cara Dragu | 604 vizualizări

Doi elevi au fost eliminați de la proba de limba română scris la examenul de Bacalaureat

Elevii de clasa a XII-a au susținut luni proba scrisă la limba și literatura română în cadrul Bacalaureatului. Ca și în anii precedenți, subiectele au fost formulate diferit între profilul uman și cel real.

Considerându-se că stăpânesc mai bine limba și literatura română, elevii de la profilul uman au primit subiecte cu un grad de dificultate mai mare decât colegii lor de la real. Astfel, la punctul 1, lor li s-a cerut să facă analiza unui text dramatic extras din „Ultima oră” de Mihail Sebastian. Al doilea punct a presupus scrierea unui text argumentativ despre rolul scriitorilor în societate, iar ultimul punct le-a cerut elevilor să realizeze un eseu în care să prezinte relaţia dintre două personaje dintr-un roman interbelic.

„Mie subiectele mi s-au părut abordabile. Mă aștept să primesc o notă mare. Ce e drept, am tratat cu foarte mare seriozitate acest examen și m-am și pregătit. Am vrut să evit posibilitatea de a mă vedea față în față cu un subiect pe care să nu știu să îl rezolv. Cred totuși că subiectele de azi nu au reprezentat o problemă nici pentru alți colegi ai mei. La noi, la CNMV, elevii sunt destul de bine pregătiți. De altfel, noi am mai dat o simulare anul acesta, ceea ce ne-a ajutat foarte mult pentru că subiectele au semănat oarecum, ne-a declarat Ramona Vidican, o elevă care susține examenul de bacalaureat în această perioadă.

La primul subiect, elevii de la real au primit tot un text dramatic, respectiv un fragment din „Trei generaţii”, de Lucia Demetrius. Pe baza acestuia, ei au avut de răspuns la 9 întrebări. Ca și la profilul uman, la cel de-al doilea subiect au avut de scris un text argumentativ, însă nu despre rolul scriitorului în societate, ci despre importanța practicării unui sport la orice vârstă. Pentru ultimul punct, elevii de la real au avut de redactat un eseu despre particularitățile de construcție a unui personaj într-un text narativ studiat. Ei au avut de ales între personaje create de Ion Creangă, George Călinescu sau Marin Preda.

„Mie subiectele de azi mi s-au părut mult mai ușoare decât mă așteptam. Eu am optat pentru Ion Creangă la ultimul subiect. Dar toți colegii mei au fost mulțumiți de subiecte. Dimineață, când am ajuns la examen, eram toți foarte tensionați. Când am primit subiectele, a fost ca o ușurare pentru toată lumea, ne-a spus Adina Moisii.

A încercat să fraudeze examenul cu ajutorul unui ceas inteligent

Și totuși, în ciuda acestor declarații, subiectele nu au fost o surpriză plăcută pentru toți elevii care s-au prezentat la prima probă scrisă de la Bacalaureat. Conform informațiilor transmise de IȘJ Covasna, doi elevi au fost eliminați de la această probă. Este vorba despre un elev din Târgu Secuiesc, care a intrat în sala de examen cu un telefon mobil pe care nu l-a declarat, și despre un alt elev din Sfântu Gheorghe, care purta un ceas de mână inteligent. Pe cale de consecință, cei doi elevi eliminați nu vor mai avea dreptul să susțină examenul de bacalaureat decât după două sesiuni. Ceea ce înseamnă că își vor putea încerca a doua șansă abia în toamna anului 2016.

La nivel de județ s-au înscris 1.521 de elevi pentru examenul de bacalaureat, dintre care 73 au fost echivalați. La proba de limba și literatura română s-au înscris 1.448 de elevi, din care 55 de elevi au ales într-un final să nu se mai prezinte. Următoarele probe incluse în sesiunea iunie-iulie 2015 a examenului de Bacalaureat vor fi limba și literatura maternă (marţi), proba obligatorie a profilului (miercuri) și proba la alegere a profilului şi specializării (vineri). Rezultatele vor fi afișate luni, 6 iulie, zi în care vor putea fi depuse și contestațiile, astfel încât vineri, 10 iulie să se comunice rezultatele finale.

Lucrările, corectate la... secret

Ideea trimiterii lucrărilor de la probele scrise într-un alt județ, pentru a fi corectate, a complicat întrucâtva modul de desfășurare a examenului. Luni, după susținerea probei, reprezentanții Inspectoratului Școlar Covasna au așteptat cu lucrările pregătite timp de câteva ore să afle unde vor fi trimise acestea spre verificare. Abia în jurul orei 17:00 li s-a adus la cunoștință județul în care vor merge lucrările elevilor covăsneni. „Am aflat unde vor fi trimise lucrările. S-a rezolvat și problema limbii maghiare, dar, conform metodologiei, nu putem face publică informația privind județul în care se vor trimite lucrările pentru corectură, a declarat inspectorul general școlar Kiss Imre.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.