ACTUALITATE 1 februarie 2017

Stagiu de formare pentru noii directori de unităţi şcolare

de Iulia Drăghici - Taraș | 1594 vizualizări

Bilanţul final al Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna privind concursul de directori, încheiat oficial abia în 16 ianuarie, arată că din cele 81 de posturi de directori de unităţi şcolare din judeţ, 48 au fost ocupate de candidaţi care au promovat examenul, trei dintre aceştia fiind pentru prima oară în funcţia de directori. În plus, 10 directori sunt numiţi în continuare pe baza unei sentinţe a Tribunalului Braşov şi 23 prin detaşare în interesul învăţământului.

Instituţiile de învăţământ care au directori noi sunt Liceului Tehnologic „Kós Károly”, Liceul de Arte „Plugor Sándor” şi Şcoala Generală „Antos János” din Reci.

În ceea ce priveşte cele 42 de posturi din judeţ pentru funcţiile de directori adjuncţi, unul este ocupat prin proces, 19 ca urmare a promovării examenului, dintre aceştia doi fiind noi în funcţie, şi alţi 22 numiţi prin detaşare. Cei doi directori adjuncţi noi în funcţie sunt la Şcoala Generală „Gödri Ferenc” şi la Şcoala Generală „Jancsó Benedek” din Ghelinţa.

În continuare, potrivit inspectorului şcolar general Kiss Imre, directorii şi directorii adjuncţi care nu au ocupat până acum această funcţie vor participa la un stagiu de formare.

„Am început pe data de 12 septembrie şi practic am finalizat pe 16 ianuarie, cu ultima decizie emisă. (...) Începând din 31 ianuarie Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna în parteneriat cu Casa Corpului Didactic a început organizarea unui stagiu de formare pentru toţi directorii şi directorii adjuncţi care până acum nu au ocupat această funcţie. (...) Aceştia vor fi iniţiaţi în elaborarea de documente de diagnoză şi prognoză, în conducerea şedinţelor în Consiliile de Administraţie, cunoaşterea legislaţiei şi utilizarea acesteia, în conducerea unităţilor şcolare, formarea echipelor, comunicare instituţională şi altele”, a explicat Kiss Imre.

Inspectorul şcolar general a mai precizat miercuri, într-o conferinţă de presă, că „numirea persoanelor prin detaşare în interesul învăţământului a fost făcută respectând metodologia şi nu am numit pe nimeni înainte de a consulta Consiliul Profesoral. (...) Fiecare persoană care ocupă acum o funcţie de director sau director adjunct fie a reuşit la concurs, fie a fost propus de Consiliul Profesoral”.

Acesta a mai ţinut să precizeze că acest concurs de directori, care şi-a propus să profesionalizeze managementul unităţilor de învăţământ, este o experienţă din care se poate învăţa pentru testările viitoare.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
gica, 2 februarie 2017
Interes in scopul invatamantului Ce inteleg copiii aia, treci sau nu treci clasa ce rost mai are tot cu pile rezolvi. Scuzati virgulele
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.