ACTUALITATE 5 noiembrie 2020

SJU Covasna: nu se cere test COVID la internare!

de Iulia Drăghici - Taraș | 1382 vizualizări

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență (SJU) Covasna spun că încă resimt o reticență a pacienților cu alte patologii decât COVID de a merge la spital, în special din cauza zvonurilor că ar necesare teste COVID la internare. Potrivit datelor Spitalului, mai puțin de 17% din pacienții externați în luna octombrie a.c.. au fost pacienți COVID-19. 

Nu trebuie test la internare (n.red. adică să vină pacientul cu analizele deja făcute). Testul îl facem noi. Nu trebuie să plătească pacientul pentru asta. Testul este pentru siguranța pacientului și pentru siguranța personalului medical. (...) Vedem în continuare reticența aceasta a pacienților care nu vin de teamă că se face test, că cineva scoate pe cineva COVID. Încă o dată spun: spitalul nu primește bani pentru câți pacienți tratează de COVID”, a spus miercuri, într-o conferință de presă, managerul spitalului, Andras-Nagy Robert. 

Datele SJU Covasna  arată că în luna octombrie au fost 1.179 de spitalizări continue – externări, dintre care doar 16,7%, respectiv 197 de cazuri, au fost pacienți diagnosticați cu boala COVID-19. 

Dintre pacienții care au fost în aceeași perioadă la Terapie Intensivă, adică 100 de cazuri, doar 36 au fost COVID pozitivi. 

În intervalul menționat au avut loc și 83 de nașteri, dar și 234 de intervenții chirurgicale (și ortopedie, traume, fracturi, traumatisme prin accident, hepatectomii, ocluzii intestinale etc.), dintre care și o premieră medicală – prin intervenția laparoscopică de extragere a unei pietre blocate în ureter. 

Totodată, în Policlinică au fost 6.172 de consultații. 

Spitalul lucrează. Încercăm să găsim cele mai bune soluții astfel încât să menținem cele două segmente, și de COVID și de non-COVID, să fie tratate, să fie găsite soluții dintre cele mai bune. Ținta aceasta va rămâne și pe perioada următoare”, a punctat managerul spitalului. 

Nu doar COVID-19, ci și comentariile negative tot mai frecvente apărute pe rețele de socializare la adresa Spitalului par să îi determine pe pacienți să întârzie sau să evite întâlnirile cu doctorii de aici, chiar și în cazuri grave. 

Din punctul de vedere al spitalului spun că nu trebuie crezut tot ce se postează pe Facebook în această perioadă. Mai bine vine pacientul și întreabă medicul în cabinet, mai bine scrie un mail la spital. Pe Facebook la mesaje nu răspundem pentru că, așa văd, nu este o cale de comunicare tocmai potrivită. Dar dacă este cazul, dacă sunt întrebări raționale, colegii mei răspund”, a spus Andras-Nagy Robert.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.