Sediul nou al Gospodăriei Comunale ar trebui să fie gata în luna iulie
Construcția noului complex de la Câmpul Frumos avansează
Recepția noului sediu, care va fi exclusiv al Operatorului Regional Gospodărie Comunală SA, se va face în luna iulie, anunță reprezentanții societății. Complexul se află în apropierea Parcului Industrial din Câmpul Frumos, iar investiția se ridică la peste 7 milioane de lei. Gospodărie Comunală anunță totodată că anul acesta valoarea planului de investiții a crescut la 54 de milioane de lei.
După ce autoritățile din Sfântu Gheorghe au decis că vidanjele și celelalte mașinării de intervenții ale operatorului regional Gospodărie Comunală nu mai au ce căuta prin mijlocul orașului, mai exact lângă piața agroalimentară, administratorul rețelelor de apă și canal din județ și-a mutat sediul central din Sfântu Gheorghe, în Parcul Industrial de la Câmpul Frumos. Tot atunci a fost lansată ideea construirii unei noi clădiri care să găzduiască atât birouri, cât și utilaje. Lucrările au început în 2021, iar în curând se vor apropia de finalizare.
„Construcția noului complex avansează bine și cel mai probabil recepția va avea loc în luna iulie. Costurile de construcție au crescut din cauza crizei actuale, astfel că, după ajustarea prețurilor, valoarea lucrărilor ar putea crește chiar și cu până la 1 milion de lei față de totalul inițial de 6,7 milioane de lei”, se arată într-un comunicat de presă trimis de Gospodărie Comunală SA.
Mai multe investiții în acest an
Aceeași sursă arată că, anul trecut, Gospodărie Comunală SA a început cu un plan de investiții de 9,8 milioane de lei. În 2023, însă, valoarea acestuia a crescut la 54 de milioane de lei, potrivit directorului societății, Kozsokár Attila. Acesta a precizat că cea mai mare parte a acestei sume ar trebui să provină din fonduri europene.
„Bugetul este stabilit pe trei piloni: din fondul propriu de investiții și din contractele încheiate cu diferite primării, am alocat 9,1 milioane de lei pentru lucrări în toate orașele care aparțin de noi. Pentru a putea remedia problemele de zi cu zi, conductele sparte și lucrările minore de înlocuire, trebuie să achiziționăm echipamente suplimentare, în principal utilaje și câteva generatoare, investiții care, conform estimărilor noastre, se ridică la 4,3 milioane de lei. Principalul element din proiecțiile noastre îl reprezintă cele 5 licitații despre care am vorbit mai devreme și a căror valoare cumulată este de 40,9 milioane de lei”, a explicat Kozsokár Attila, conform comunicatului de presă.
Directorul a mai precizat că majoritatea proiectelor depuse de companie au șanse mari să obțină finanțare.
„Avem impresia că acum și evaluarea cererilor este blocată, de exemplu, am depus în urmă cu două luni cererea de finanțare care vizează digitalizarea, respectiv controlul și citirea de la distanță a contoarelor, dar nu am primit niciun răspuns în acest sens. Nu este foarte corect, deoarece îndeplinim criteriile pentru această finanțare, iar investițiile sunt necesare. Sperăm să primim un răspuns în curând", a mai declarat Kozsokár Attila.