ACTUALITATE 17 iunie 2009

Proprietatea intelectuală – instrument de supravieţuire în timp de criză

de Covasna Media | 1112 vizualizări
Odată cu criza economică, întreprinzătorii din zona Covasna-Harghita şi-au dat seama de importanţa actelor de proprietate asupra propriilor produse sau invenţii şi s-au prezentat în număr mare la biroul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) pentru cele două judeţe, cu scopul de a obţine acte de proprietate intelectuală asupra produselor lor, pe care vor să le protejeze.

Odată cu criza economică, întreprinzătorii din zona Covasna-Harghita şi-au dat seama de importanţa actelor de proprietate asupra propriilor produse sau invenţii şi s-au prezentat în număr mare la biroul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) pentru cele două judeţe, cu scopul de a obţine acte de proprietate intelectuală asupra produselor lor, pe care vor să le protejeze.

Şefa biroului OSIM pentru Covasna şi Harghita, Adelina Stanciu, spune că întreprinzătorii s-au mobilizat dintr-o dată şi au realizat importanţa proprietăţii intelectuale în contextul crizei economice.

„În criză cine are banul poate să ia un produs care are trecere pe piaţă în situaţia de criză. În clipa când adevăratul proprietar nu are un act de proprietate asupra acestui produs, neavând bani rămâne fără obiectul muncii. Întreprinzătorii s-au mobilizat şi ei mi-au dat ideea că proprietatea intelectuală este instrument forte în situaţie de criză, când au spus că ei au conceput un produs, se chinuie doi-trei ani să beneficieze de efecte prin vânzare şi comercializare, şi acum vine vecinul care stă bine cu banii, dar produsul lui nu merge pe piaţă, şi va încerca să producă şi să comercializeze produsul meu“, a explicat şefa biroului OSIM.

În aceste condiţii, întreprinzătorii au conştientizat că singura soluţie este protejarea produsului şi existenţa unui act de proprietate asupra lui, care îi acordă monopol şi salvează afacerea.

Potrivit Adelinei Stanciu, în prima parte a acestui an în Covasna şi Harghita au fost înregistrate 77 de cereri de marcă şi în primul trimestru al anului 22 de cereri pentru design.

Faţă de anii anteriori, când în cereri se vedea o dominanţă a comerţului, a serviciilor, în prezent se solicită mai mult mărci pentru produse şi producţie – obiectul de activitate şi producţie -, de la materiale bituminoase, ţesături, materiale de termoizolare, prelucrare lemn şi aşa mai departe.

Conducerea Asociaţiei Intreprinzătorilor Mici şi Mijlocii din Covasna (ASIMCOV) încurajează întreprinzătorii să-şi înregistreze produsele şi astfel să le protejeze, pentru a nu exista pericolul ca afacerile lor să fie „furate“ de alţii.

Ana Sidon

Teme articol: criza OSIM marca inregistrata
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.