ACTUALITATE 9 mai 2016

Proiect de promovare a voluntariatului de peste 41 de mii de euro

de Iulia Drăghici | 215 vizualizări

„Comunitatea creşte prin voluntariat” este proiectul iniţiat de asociaţia covăsneană Turulmadár în 1 aprilie 2015, care a implicat peste 2.500 de ore de voluntariat şi care a costat 41.250 de euro. Finanţat din granturi norvegiene, programul a ajuns luna aceasta la final.

Obiectivul proiectului a fost cel de dezvoltare a voluntariatului în judeţul Covasna. Potrivit organizatorilor, proiectul a fost conceput pe două arii: programul afterschool şi platforma online de voluntariat, platz.ro. Circa 41.250 de euro au fost investiţi în acest proiect, iar 34.960 de euro, adică 84,75% a fost finanţare nerambursabilă din granturile EEA.

„Scopul nostru principal a fost extinderea şi diversificarea oportunităţilor de voluntariat în beneficiul comunităţii, respectiv dezvoltarea unei societăţi bazate pe voluntariat. Prima arie pe care ne-am axat a fost programul de afterschool, pe care l-am dezvoltat şi în localităţile Biborţeni, Ţufalău şi Chichiş. Lucrăm săptămânal cu 100 de copii şi cu 15 educatori voluntari. În cadrul programului am realizat 250 de ore de educare, o excursie educativă numită „Drumul pâinii” la Băţanii Mici, dar şi o tabără de două zile realizată la Bicfalău. De cealaltă parte, platforma de voluntariat platz.ro a fost o altă arie importantă pe care ne-am axat în acest proiect. Scopul acesteia este de a crea legături între organizaţii şi voluntari. Este util de spus că platforma oferă o transparenţă a proiectelor”, ne-a declarat preşedintele Turulmadár, Furus Levente.

Grupul ţintă vizat de Turulmadár a fost format din tineri, copii, dar a cuprins şi comunitatea locală şi alte organizaţii non-guvernamentale.

„Voluntariatul este foarte important pentru că tinerii pot să înveţe lucruri noi şi să îşi dezvolte abilităţi pe care nu le pot lua din şcoală şi de care au foarte mare nevoie în viaţă. În plus este o pregătire foarte bună pentru câmpul muncii”, ne-a mai spus Furus Levente.

Brutăriile Zoemia şi Prod Nasa au devenit sponsori ai programului de afterschool, iniţiat de Turulmadár, prin acordarea de produse de panificaţie copiilor implicaţi în proiect.

Asociaţia Turulmadár a fost înfiinţată în 2007. Printre programele pe care organizaţia le coordonează se numără închirierea de biciclete şi programul de after school. Mai mult, Furus Levente ne-a spus: „În martie am organizat un concurs de cultură generală la care au luat parte 102 participanţi din judeţele Covasna şi Braşov. În plus, am început să lucrăm la un proiect care implică o şcoală de biciclete, unde copiii vor învăţa să circule în trafic. În octombrie vom organiza a V-a ediţie a Cupei Voluntarilor”.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Ardeleanu, 10 mai 2016
aceasta organizatie apartine tot de udmr sau mi se pare.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.