Primăria Sfântu Gheorghe împrumută asociaţiile de proprietari cu 600.000 de lei
Măsura a fost luată pentru ca municipalitatea să poată avea acces la investiţii guvernamentale
Consiliul Local (CL) Sfântu Gheorghe a aprobat ieri un împrumut în valoare de 600.000 de lei care va merge către patru asociaţii de proprietari pentru achitarea lucrărilor efectuate prin Programul naţional de reabilitare termică a locuinţelor.
Decizia a fost luată de Consiliu pentru ca oraşul să aibă acces la sume de investiţii guvernamentale, deoarece o hotărâre de guvern recentă prevede că acele consilii locale care au datorii mai mari de trei luni nu mai pot avea acces la bani de investiţii.
Primarul Antal Árpád a ţinut să explice faptul că CL nu are nicio datorie mai veche de 30 de zile, însă datoriile asociaţiilor de proprietari care au izolat locuinţele apar ca şi datorii ale oraşului, astfel că problema trebuie rezolvată cumva.
„În Programul naţional de reabilitare termică erau implicaţi Guvernul, primăriile şi asociaţiile de proprietari, fiecare cu câte o contribuţie. Primăria Sfântu Gheorghe şi-a plătit partea, asociaţiile nu au făcut-o. Din cauza asta, municipalitatea nu mai poate primi bani de investiţii (...). Este o chestiune tipică: atunci când Guvernul nu îşi îndeplineşte atribuţiile, nu-l trage nimeni la răspundere, dacă însă e invers...”, a explicat primarul.
În consecinţă, CL a decis că va împrumuta asociaţiile cu 600.000 de lei pentru ca acestea să poată achita lucrările iar autorităţile locale să aibă acces la sume pentru investiţii, în vreme ce asociaţiile sunt obligate să returneze banii în termen de şase luni, adică până la sfârşitul acestui an.