Prima dezbatere despre produsul secuiesc
Organizaţia PCM Covasna, care a iniţiat un proiect de promovare a produsului secuiesc, a organizat miercuri seara la Sfântu-Gheorghe o primă dezbatere publică pe această temă şi intenţionează să extindă seria dezbaterilor şi în judeţele Harghita şi Mureş. Dezbaterea publică despre produsul secuiesc a adunat zeci de producători, meşteşugari, prelucrători de carne, lapte, lemn sau din panificaţie, precum şi persoane interesate de acest subiect, care au dezbătut teme legate atât de calitatea produselor secuieşti, cât şi marca produs secuiesc. Vicepreşedintele PCM Covasna, Gazda Zoltan, a declarat că două au fost domeniile care au iscat discuţii mai aprige, şi anume întrebarea producătorilor privind avantajul sau dezavantajul de a-şi promova produsele sub marca produs secuiesc, mai exact cum vor fi primite produsele cu marca produs secuiesc de cumpărători din alte zone ale ţării, precum şi problema calităţii ...
La aceasta au participat mai mulţi producători, meşteşugari sau persoane interesate
Organizaţia PCM Covasna, care a iniţiat un proiect de promovare a produsului secuiesc, a organizat miercuri seara la Sfântu-Gheorghe o primă dezbatere publică pe această temă şi intenţionează să extindă seria dezbaterilor şi în judeţele Harghita şi Mureş. Dezbaterea publică despre produsul secuiesc a adunat zeci de producători, meşteşugari, prelucrători de carne, lapte, lemn sau din panificaţie, precum şi persoane interesate de acest subiect, care au dezbătut teme legate atât de calitatea produselor secuieşti, cât şi marca produs secuiesc. Vicepreşedintele PCM Covasna, Gazda Zoltan, a declarat că două au fost domeniile care au iscat discuţii mai aprige, şi anume întrebarea producătorilor privind avantajul sau dezavantajul de a-şi promova produsele sub marca produs secuiesc, mai exact cum vor fi primite produsele cu marca produs secuiesc de cumpărători din alte zone ale ţării, precum şi problema calităţii acestor produse. „Am convenit că vom copia toată dezbaterea şi va ajunge pe site-ul de promovare a produsului secuiesc, şi tot acolo vom face şi un forum unde cei interesaţi îşi pot exprima ideile şi părerile“, a declarat Gazda. Pentru a promova cât mai bine proiectul produsului secuiesc, fracţiunea PCM din cadrul Consiliului Local Sfântu-Gheorghe va depune un proiect de hotărâre de Consiliu prin care solicită alocarea unui fond special pentru această iniţiativă, din care să se susţină activităţile proiectului. Iniţiativa civicilor maghiari din Covasna de a promova produsul secuiesc este şi o metodă de a veni în întâmpinarea crizei economice prin promovarea produselor tradiţionale secuieşti şi încurajarea cumpărătorilor să aleagă aceste produse locale, în locul celor străine. Prin vânzarea acestor produse, micii producători îşi pot pe de o parte promova produsele, şi în plus ar avea o şansă de a-şi păstra angajaţii sau chiar obiectul muncii, în contextul crizei economice. Pe lângă site-ul şi dezbaterea publică, proiectul civicilor-maghiari presupune şi înregistrarea la OSIM a numelui de marcă „produs secuiesc“. În demersurile de a promova produsele din zonă, PCM a anunţat că aşteaptă şi producătorii români, cu care sunt deschişi să poarte discuţii şi să colaboreze.
Ana Sidon