Pilotul covăsnean Szabó Csongor a câștigat Cupa Suzuki
Covăsneanul Szabó Csongor și copilotul său Robert Maior au câștigat Cupa Suzuki și locul secund la clasa 9 în cadrul Campionatului Național de Raliuri „Dunlop”. Ultima etapă a competiţiei, Harghita Rally, s-a desfăşurat în weekend şi s-a dovedit a fi una dificilă din cauza condiţiilor meteo şi a temperaturilor scăzute.
„Obiectivul era clar – să câştigăm titlul la cupa Suzuki şi să păstrăm locul 2 la clasa 9, astfel ajutând şi echipa. La final, suntem mulţumiţi pentru rezultat şi foarte mulţumiţi de tot sezonul”, a declarat Szabó Csongor.
„Desfăşurat în sezoanele trecute pe macadam, Raliul Harghitei a schimbat suprafaţa în 2016, trecând pe asfalt, cu o serie de probe speciale complet noi incluse în programul raliului. 121 de kilometri cronometraţi grupaţi în 12 probe speciale i-au aşteptat pe concurenţi, punctele cele mai interesante fiind rapida specială „Bucin”, în lungime de 28 de kilometri, dar şi o probă complet nouă, „Lueta”, extrem de tehnică, virajată, care a reprezentat o provocare mare atât pentru piloţi, cât şi pentru copiloţi”, arată un comunicat de presă.
„Prima zi a fost aproape perfectă, cu proba „Lueta” senzaţională. Singura greşeală am făcut-o tocmai la superspecială, care ne-a costat doar câteva secunde. A doua zi vremea s-a schimbat complet: ploaie, lapoviţă, temperaturi scăzute şi eram conştient că acum trebuie gândită bine strategia şi să alegem cu cap anvelopele. Am plecat spre prima proba şi am realizat că toţi adversarii mei sunt echipaţi cu anvelope slick tăiate, doar eu cu cauciucuri de iarna, lucru care mi-a dat un pic de emoţie”, a spus pilotul covăsnean.
Speciala „Bucin” s-a desfăşurat în condiţii de asfalt ud, cu aderenţă scăzută din cauza temperaturilor mici, dar echipa condusă de Szabó Csongor a reuşit să obţină al doilea timp la clasă şi primul în Cupa Suzuki.
„Pentru ultimele 6 probe am schimbat şi noi anvelopele. Am trecut pe slick tăiat şi am optat pentru siguranţă. Astfel am realizat că am făcut alegerea corectă şi am savurat fiecare probă, mai puţin ultima trecere pe tehnica specială „Lueta”, unde am avut câteva momente mai delicate. (...) Presiunea adevărată am simţit-o înainte de PowerStage, unde am realizat că trebuie să supravieţuiesc celei mai complexe şi grele probe. Dar la start am hotărât cu Robert ca pentru ultima probă a raliului să rămânem concentraţi şi să mergem în ritmul nostru. Zis şi făcut, aşa că am terminat şi ultima proba în ritmul nostru. Un raliu exact cum am anticipat, greu, cu de toate, unde alegerea anvelopelor a fost un factor important”, a precizat Csongor.
Campionatul Naţional de Raliuri „Dunlop” a programat anul acesta 8 etape, care s-au desfăşurat în perioada martie – octombrie. Prima etapă a fost la Braşov, urmând Sibiu, Arad, Tulcea, Bacău, Cluj-Napoca, Iaşi şi Odorheiu Secuiesc.