Peste 40% dintre locuitorii municipiului Sfântu Gheorghe şi-au achitat impozitele pe terenuri şi clădiri
Mai mult de 40% dintre locuitorii municipiului Sfântu Gheorghe şi-au achitat în primele două luni din acest an impozitele locale pe terenuri şi clădiri, informează reprezentanţii Primăriei.
Potrivit datelor furnizate de Direcţia Finanţelor Publice Municipale, până în data de 2 martie, 42,06% dintre contribuabilii persoane fizice şi-au plătit impozitele pe clădiri, 48,96% şi-au achitat impozitele pe terenurile deţinute iar 38,02% - impozitele pe mijloacele de transport.
Până la aceeaşi dată, doar 8,20% dintre contribuabilii persoane juridice îşi plătiseră impozitele pe clădiri, 10,52% - pe terenuri şi 17,01% - pe autovehicule.
Reprezentanţii Primăriei Sfântu Gheorghe menţionează, într-o postare pe site-ul instituţiei, că termenul de plată pentru impozitele locale pe primul semestru din acest an este 31 martie şi contribuabilii beneficiază de o bonificaţie de 9% dacă, până la această dată, plătesc integral sumele datorate către bugetul local pe anul în curs.
„Anul trecut, Direcţia de Finanţe Publice Municipale din Sfântu Gheorghe a extins serviciul de plată online prin www.ghiseul.ro şi la persoanele juridice. Această platformă asigură nu numai posibilitatea de efectuare a plăţii impozitelor, taxelor şi amenzilor, dar şi posibilitatea consultării situaţiei fiscale actuale de către contribuabilul care accesează platforma online“, au precizat reprezentanţii Primăriei.
Consiliul Local Sfântu Gheorghe a menţinut în 2021 impozitele locale pe clădiri sau terenuri la nivelul minim permis de lege, însă acestea au fost indexate cu rata inflaţiei de 3,8%.
În anul 2017 autorităţile locale din Sfântu Gheorghe au introdus un impozit diferenţiat pentru cetăţeni, în funcţie de facilităţile şi infrastructura de care dispun zonele în care locuiesc, pe considerentul că în ultimii ani au fost făcute investiţii masive în infrastructură şi, prin urmare, nu mai există diferenţe semnificative între zonele din oraş în ce priveşte starea drumurilor, iluminatul sau alimentarea cu apă şi canalizare, în schimb, există anumite diferenţe de la o stradă la alta în ce priveşte calitatea infrastructurii.
Practic, fiecare stradă din municipiu a fost inclusă în una dintre cele patru zone fiscale stabilite pe baza anumitor criterii, cum ar fi distanţa faţă de centru şi faţă de zona industrială, reţele edilitare, canalizare, starea străzilor şi trotuarelor, iar cetăţenii plătesc impozit pe clădiri în funcţie de starea infrastructurii, siguranţa şi confortul zonei.