ACTUALITATE 30 martie 2022

O asociație din Sfântu Gheorghe învață despre secretele campaniilor reușite de strângere de fonduri

de Iulia Drăghici - Taraș | 750 vizualizări

Un obiectiv punctual este să implice comunitatea să doneze, până în 2024, 10.000 de euro 

Asociația Turul Madar din Sfântu Gheorghe a pornit un nou proiect ambițios. Este vorba despre #localready, un demers prin care, cu sprijinul Active Citizens Fund Romania, va învăța toate tainele unei campanii reușite de strângere de fonduri. Primul obiectiv clar al demersului este colectarea, din donații de la covăsneni și firme din județ, a minimum 10.000 de euro până la începutul anului 2024. Acest lucru se va întâmpla cu ajutorul unor campanii, digitale și outdoor, al căror scop principal este implicarea și sensibilizarea comunității. Banii vor fi apoi investiți în două proiecte importante ale asociației, The Duke of Edinburgh’s (DofE) și After School Berde Mózsa. 

Proiectul, numit #localready – pentru că dorește să implice și comunitatea în activitatea organizației de tineret, are ca scop consolidarea sustenabilității organizaționale a asociației pe termen lung. Mai concret, Turul Madar și-a propus să desfășoare patru activități specifice de strângere de fonduri pe o perioadă de 24 de luni, să reproiecteze modalitățile de obținere de venituri ale organizației, respectiv să organizeze schimburi de experiență naționale și internaționale, dar nu în ultimul rând să dezvolte o strategie de strângere de fonduri pe cinci ani.

Proiectul derulat de Asociația Turul Madar este realizat în parteneriat cu SEEDS – SEE beyonDborderS Islanda și Fundația Comunitară Brașov. Important este de precizat și că programul este finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Bugetul proiectului este de 83.926 de euro, contribuția proprie a asociației fiind 1,34%. Finanțarea vine prin Active Citizens Fund Romania. 

Practic, cei aproape 84.000 de euro vor fi utilizați pentru a pune la punct, de la început, mecanismele organizaționale pentru a obține fonduri prin diverse campanii, nu doar prin depunere de proiecte – demers care este și greoi, implică multă birocrație și nici nu oferă garanții. 

Acest tip de fond de sprijin, prin care se susțin încercările independente ale ONG-urilor de a strânge fonduri, este rar în România. Până acum la nivel național doar cincisprezece organizații au primit astfel de finanțare și ne bucură foarte mult că una dintre acestea este asociația noastră. Până acum, programele noastre au fost finanțate în mare parte din proiecte, dar pe termen lung, asta înseamnă imprevizibilitate, deoarece nu reușim întotdeauna să câștigăm. An de an, derulăm proiectele noastre educaționale cu peste o sută de tineri și aproape o sută de copii și lucrăm împreună cu mai multe alte ONG-uri, formatori, cadre didactice, profesioniști și voluntari adulți. Este în curs de desfășurare introducerea membrilor și voluntarilor asociației în tematica strângerii de fonduri, a fundraising-ului, căci aceasta necesită o perspectivă și o atitudine complet nouă și din partea noastră. La începutul proiectului nostru, am angajat și o persoană responsabilă cu strângerea de fonduri, a cărei sarcină este să construiască relații de sprijin și de parteneriat cu persoane private și juridice și să mențină relațiile deja existente”, a declarat președintele Asociației Turul Madar, Furus Levente, marți, într-o conferință de presă.  

Banii din proiect vor fi folosiți pentru dezvoltarea paginii de web, respectiv a strategiei de comunicare prin colaborarea cu mai mulți experți, pentru schimburi de experiență în străinătate, inițierea unei campanii de strângere de fonduri prin SMS și altele. Un accent deosebit se va pune pe transparență și pe modalitățile prin care cei care contribuie la campanii să știe mereu pe ce s-au cheltuit banii pe care i-au oferit acestei asociații. 

Obiectiv: 10.000 de euro până în 2024 

Reușita demersului se va vedea în primul obiectiv clar impus în acest proiect: strângerea a 10.000 de euro până la începutul anului 2024. 

Unul dintre factorii prin care măsurăm succesul proiectului ar fi ca până în anul 2024, asociația noastră să crească segmentul de venituri din sponsorizări și donații, ceea ce ar însemna aproximativ 10.000 de euro. Adică, aceasta este suma pe care vrem să o vizăm, evident prin metode care sunt sustenabile și după 2024. Pe parcursul proiectului, vom testa patru activități de strângere de fonduri, vom iniția o campanie de SMS și o campanie în aer liber, iar în același timp construim o rețea de donații durabilă și organizăm o gală de caritate. Sumele încasate vor fi folosite pentru a continua și a dezvolta programele noastre dedicate copiilor și tinerilor. O întreagă echipă lucrează la implementarea tuturor acestor obiective: un manager de proiect, un responsabil financiar, un fundraiser, un specialist în comunicare; în timp ce partenerii monitorizează și susțin implementarea. Este incontestabil că pentru a atinge un astfel de scop este vorba de o schimbare de atitudine din partea comunității, deci este foarte important să cunoaștem atitudinea oamenilor locali și a firmelor cu privire la sprijinirea organizațiilor neguvernamentale, să câștigăm credibilitate și să asigurăm transparență”, a spus și Oláh Katalin, responsabil financiar, consultant de proiecte. 

Proiectul a început în februarie, iar în prezent se derulează un program de audit intern. În continuare, pentru dezvoltarea strategiei de strângere de fonduri pe cinci ani, echipa asociației va implica un expert extern, iar pe baza experienței acumulate, vor lucra împreună pentru a dezvolta un plan pentru anii următori privind continuarea strângerii de fonduri. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.