ACTUALITATE 21 iulie 2010

(Ni) se rupe?

de Ana Sidon | 705 vizualizări
Podul de la Gară s-a crăpat de-a binelea și dă impresia că se va frânge la o zdruncinătură mai puternică. Promisiunea Companiei de Drumuri Naţionale este că lucrările vor fi finalizate în luna octombrie Podul care duce spre Gara din Sfântu-Gheorghe, situat pe DN 12 și deasupra râului Olt, dă semne tot mai vizibile de degradare și a ajuns în stadiul în care dă impresia că se va rupe în două asemeni unei felii de pâine. O crăpătură serioasă în asflat, aproape de sensul giratoriu, străbate podul de-a latul și a ajuns suficient de adâncă încât să crezi că imediat se va vedea Oltul prin ea. Potrivit specialiștilor, de vină este dilatația șoselei și crăpătura în sine nu ar prezenta pericol pentru siguranța totală a podului, însă este neplăcut pentru șoferii care își zdruncină zilnic mașinile pe acolo, precum și pentru populația îngrijorată că acea crăpătură poate duce la ruperea podului. Pe de altă parte, balustradele sunt ruginite și nu s-a mai intervenit serios la repararea lor de pe vremea când s-a construit podul, acum peste 30 de ani.

Podul de la Gară s-a crăpat de-a binelea și dă impresia că se va frânge la o zdruncinătură mai puternică. Promisiunea Companiei de Drumuri Naţionale este că lucrările vor fi finalizate în luna octombrie

Podul care duce spre Gara din Sfântu-Gheorghe, situat pe DN 12 și deasupra râului Olt, dă semne tot mai vizibile de degradare și a ajuns în stadiul în care dă impresia că se va rupe în două asemeni unei felii de pâine.

O crăpătură serioasă în asflat, aproape de sensul giratoriu, străbate podul de-a latul și a ajuns suficient de adâncă încât să crezi că imediat se va vedea Oltul prin ea.

Potrivit specialiștilor, de vină este dilatația șoselei și crăpătura în sine nu ar prezenta pericol pentru siguranța totală a podului, însă este neplăcut pentru șoferii care își zdruncină zilnic mașinile pe acolo, precum și pentru populația îngrijorată că acea crăpătură poate duce la ruperea podului. Pe de altă parte, balustradele sunt ruginite și nu s-a mai intervenit serios la repararea lor de pe vremea când s-a construit podul, acum peste 30 de ani.

Directorul Inspectoratului Teritorial în Construcții (ITC), Mild Zoltan, apreciază astfel că pericolul este mai mare din acest punct de vedere, dacă cineva se sprijină mai serios de ele, decât al crăpăturii.

„Este vorba despre o dilatație, podul are probleme, s-a făcut expertizarea lui, urmează să intre în consolidare. Proiectele tehnice sunt terminate, urmează ca în perioada imediat următoare firma de execuție a reabilitării DN 12 să se apuce de lucrare. Cu această ocazie se vor rezolva și accesul pietonal, parapeții și pista pentru bicicliști. Prima dată se vor apuca de infrastructură, suprabetonare și scurgerea apelor, consolidarea stâlpilor și ce mai este în proiect. Promisiunea Drumurilor Naționale și a firmei de execuție e ca până la sfârșitul lunii octombrie să se termine lucrarea”, a declarat Mild Zoltan.

Potrivit primarului Antal Arpad, săptămâna trecută la Sfântu-Gheorghe a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale de care aparține podul, precum și cu constructorul, iar promisiunea lor a fost că în luna octombrie vor finaliza suprastructura podului.

„Promisiunea mea se bazează pe promisiunea lor. Eu pot să promit ceea ce promit ei”, a subliniat primarul.

Viceprimarul Balint Jozsef spune și acesta că problema podului este una foarte importantă pentru conducerea orașului.

„Chiar zilele acestea am vorbit de necesitatea stringentă a începerii lucrărilor și sperăm să se intervină cât mai repede”, a spus viceprimarul.

Parapeţi ruginiţi

Conform directorului ITC Covasna, pericolul ar putea interveni pentru circulație în momentul în care crăpătura s-ar lărgi și mai mult și s-ar forma o gaură mai mare. Reabilitarea podului de la Gara din Sfântu-Gheorghe este cuprinsă în reabilitarea DN 12, programată să fie finalizată până la sfârșitul anului, iar motivul pentru care lucrările la pod nu au început până acum țin de faptul că nu au fost alocate fonduri de la București, iar constructorul a lucrat fie din fondurile proprii, fie din bani de anul trecut.

Doi metri de balustradă schimbaţi în 34 de ani

Podul de la Gară a fost construit în anul 1976, iar de atunci la el nu au fost făcute niciodată reparații capitale. Cu o lungime de 105 metri şi o lățime de 14,8 m, construcția este încadrată de balustrade metalice acum tot mai ruginite.

Starea generală proastă a podului a făcut ca tot mai mulți locuitori din oraș să fie îngrijorați de acest fapt și să sesizeze nemulțumiți pericolul pe care îl reprezintă atât balustradele, cât și fisurile din asfalt.

„Bine că avem borduri” sau „Brrr, eu n-aș trece pe acolo, mai bine o iau pe altundeva” sunt doar câteva dintre părerile oamenilor din oraș.

„Mă apucă groaza când văd gaura aia în pod, îmi este frică să mai și trec podul, balustradele sunt ruginite și se mișcă, existând posibilitatea să cazi cu ele dacă încerci să te sprijini. Trotuarul este și el praf, asfaltul de aici nu mai este și au rămas numai dalele care se mișcă și ai impresia că o să cazi în Olt”, a spus Lorand Nagy, un trecător.

Până la începerea lucrării propriu zise de reabilitare a podului, ieri, la fața locului, directorul ITC Covasna l-a contactat pe directorul firmei Valdek – ca și firmă locală care poate face lucrări de intervenții sau întreținere pe drumurile naționale din județ -, Eugen Halmagyi, care a venit și el să vadă minunea, și a solicitat astuparea găurii, ca măsură de intervenție de urgență, până la începerea propriu-zisă a lucrării de reabilitare. Responsabilă de podul de la Gară este Compania Națională de Drumuri Naționale (CNDN), iar Direcția din Brașov, de care aparține și Secția de Drumuri Naționale din Covasna, a aprobat ieri această intervenție.

Foto: Viorel Iordan

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 8

Adaugă comentariu
ionel, 22 iulie 2010
Scuze:rusine
ionel, 22 iulie 2010
pentru ladoga:la drumurile judetene sunt(si nationale) ramanasi de ani de zile asa ca lasa udmr si politica pentru ca te faci de rusne.
Carcotasu, 22 iulie 2010
Acum de ce nu vezi niciun UDMR-ist sa faca ceva in legatura cu podul asta,sa schimbe numele strazilor au putut dar sa aloce bani pt reparatii nu???????.....sau macar sa-i dea un nume unguresc ca la citeste integral
gigi, 22 iulie 2010
Aprobari, proiecte, promisiuni. Specialitati nationale.
ladoga, 21 iulie 2010
De ce nu se arata asa si pe drumurile, podurile judetene? Este clar ca e vorba de cunoscuta dublicitatea udemerista. Asi vrea sa vad si pe drumurile judetene, ce trec prin orase, degetul aratator al citeste integral
ionel, 21 iulie 2010
Cand m-am dus la ITC Covasna pentru aprobarea executarii gaurilor de aerisire a subsolului blocului am primit urmatorul raspuns:va rugam sa va scoateti autorizatie de constructie,sa va faceti proiect citeste integral
radu, 21 iulie 2010
Promisiuni,promisiuni.O sa se faca ceva cand se va intampla un accident,Doamne fereste.
Primar_la_Hetea, 21 iulie 2010
De promisuni ne-am saturat. Nu valoreaza 2 bani. Asteptati sa se sprijine cineva de balustrade si sa cada cu ele cu tot in Olt ? Nici nu v-ati apucat de lucru, dar terminati treaba in octombrie.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.