ACTUALITATE 31 august 2022

Mai puțini morți, dar mai mulți răniți grav în accidentele din județul Covasna

de Iulia Drăghici - Taraș | 862 vizualizări

O statistică a IPJ Covasna arată că abaterile comise de pietoni produc la fel de multe evenimente rutiere ca viteza 

O analiză a Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Covasna pe situația riscului rutier, realizată cu datele din primele șase luni ale anului curent, arată că numărul accidentelor înregistrate pe raza județului este în creștere ușoară față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate că se remarcă o creștere și la numărul de persoane rănite grav, vestea ceva mai bună este că a scăzut numărul decedaților. Tot în rândul informațiilor pozitive se încadrează și faptul că județul Covasna este în top 10 național (locul 7) la categoria „cele mai sigure drumuri”, din perspectiva numărului mic de accidente grave. 

Statistica accidentelor rutiere poziționează, potrivit IPJ Covasna, județul nostru, la nivel național, printre primele șapte cele mai sigure județe în privința accidentelor grave și în primele trei județe cu cel mai mic număr de persoane decedate. 

Datele statistice din baza de date E.A.C. (Evidența Accidentelor de Circulație) arată că, la nivelul județului nostru, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2022, s-au produs 28 accidente grave de circulație (+4 față de perioada similară a anului trecut), soldate cu decesul a 5 persoane (cu două mai puține față de anul trecut) și cu rănirea gravă a altor 26 (+8 față de ianuarie – iunie 2021). 

Atât viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum, cât și abaterile comise de pietoni sunt principalele cauze care au dus la producerea accidentelor grave. 

Analiza IPJ Covasna, prezentată marți și în Colegiul Prefectural și ulterior într-o conferință de presă, mai relevă că, din numărul total, aproape 18% dintre accidente s-au produs din cauza vitezei. Cinci dintre acestea au fost grave (cu două mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut), iar în urma lor au rezultat șase persoane rănite (cu patru mai multe decât în ianuarie – iunie 2021). 

Abaterile comise de pietoni produc la fel de multe accidente ca viteza 

O problemă o constituie și abaterile comise de pietoni, pentru că aproape 18% dintre accidentele petrecute în județul Covasna sunt din vina acestora. În primele șase luni din 2022, au fost cinci astfel de accidente grave (cu trei mai puține decât în 2021), în care au murit două persoane și au fost grav rănite încă trei. 

Trebuie să intervină instrucția școlară. Și în fața școlilor, dacă nu e polițistul, jandarmul sau polițistul local în fața locului, nu trece nimeni pe la trecerea pentru pietoni. (...) În primul rând, din punctul meu de vedere, ar trebui mult mai accentuată instrucția școlară și instrucția intra-familială, adică celui mic să i se explice faptul că nu e normal să te arunci în mașină pe sub scaune ca să nu te vadă polițistul că nu ai centura pusă sau nu ești în dispozitiv de retenție omologat. Cred că în primul rând copiii trebuie învățați să poarte centura, să nu stea între scaune, și, în al doilea rând, să fie atenți. Aceasta este în primul rând obligația părintelui, pentru că eu, ca instituție, atunci când fac o campanie în școală, deja copilul are 7, 8, 9, 10 ani”, a punctat, în conferința de presă de marți, comisarul-șef Marius-Daniel Ivașcu, adjunct al inspectorului-șef al Inspectoratului de Poliție al Județului Covasna. 

Alte cauze care se remarcă în producerea accidentelor sunt: 

• neacordarea priorității de trecere vehiculelor (10,71%): 3 accidente grave (+2 față de 2021), soldate cu decesul unei persoane (+1) și rănirea gravă a altor 2 persoane (+1);

• neacordarea de prioritate pietonilor (10,71%): 3 accidente grave (+2), soldate cu rănirea gravă a 2 persoane (+2).

Peste 740 de acțiuni și aproape 7.000 de sancțiuni 

În ceea ce privește acțiunile polițiștilor rutieri realizate cu scopul reducerii riscului rutier și a cauzelor care au generat producerea de accidente rutiere grave, în semestrul I al anului 2022 au fost organizate 743 acțiuni. 

Dintre acestea: 

  • 111 pentru combaterea nerespectării regimului legal de viteză;
  • 55 pentru combaterea abaterilor comise de pietoni;
  • 37 pentru nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere a vehiculelor;
  • 27 pentru nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere a pietonilor.

Astfel, au fost constatate 174 fapte penale, din care 77 la regimul circulației și 97 de altă natură, s-au aplicat 6.847 de sancțiuni contravenționale, au fost reținute 770 permise de conducere și retrase 320 certificate de înmatriculare. 

Tot în semestrul I din 2022, pentru viteză au fost aplicate aproape 3.200 de sancțiuni, iar pietonii au luat peste 270 de amenzi. 

Analiza prezentată de comisarul-șef Ivașcu mai arată și că „siguranța rutieră a fost văzută ca o problemă a sistemului de transport, o consecință nefastă a acestuia, fără a se ține cont de faptul că accidentele rutiere presupun costuri directe care sunt suportate de sectorul de sănătate, domeniul afacerilor și de către familiile celor implicați. Accidentele rutiere sunt evenimente care au impact socio-economic extrem de puternic asupra societății în ansamblul ei și, în mod direct, asupra membrilor acesteia”.

Sursa foto: ilustrativ/arhivă

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.