Județul Covasna, locul trei național după numărul de apeluri NON-urgente la 112
Județul Covasna se menține în topul național negativ în ceea ce privește cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente la 112. Suntem pe locul trei, cu 56,42% din numărul total, după Gorj (62,41%) și Mureș (58,64%), arată o statistică transmisă de STS. Cu toate acestea, la nivel național 2021 a fost anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgență, transmite aceeași sursă.
Statistica Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) mai arată că anul trecut, în județul Covasna, au fost înregistrate 80.806 apeluri la 112. Dintre acestea, mai bine de jumătate, 45.594, respectiv 56,42% nu au reprezentat cu adevărat urgențe.
Cele mai multe apeluri, 50,36% au fost direcționate către Serviciul de Ambulanță, 21,49% către Poliție, 19,79% către ISU – SMURD, 4,85% către Jandarmerie, iar restul, de 3,51% către alte agenții.
Datele STS mai arată și că din totalul de apeluri la 112 în județul Covasna înregistrate anul trecut, 3.025 au avut legătură cu boala COVID-19.
Județele unde sunt cele mai multe apeluri urgente la 112 sunt Cluj – 70,62%, Timiș – 69,94% și București-Ilfov – 68,20%.
„2021 este anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgență 112. Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetățenii sună tot mai responsabil la 112 și că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agențiilor de intervenție atunci când au urgențe reale”, se arată în comunicatul de presă transmis vineri de STS.
Aceeași sursă mai arată că „în anul 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe față de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%) au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont. Diferența, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase”.
Statistica a fost prezentată în 11 februarie, ocazie cu care a fost marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, dedicată creșterii gradului de conștientizare a importanței acestui serviciu destinat cetățenilor.
Situația similară prezentată anul trecut plasa județul Covasna pe un loc patru național privind numărul de apeluri non-urgente înregistrate în 2020, cu un procent de 59,91.
În 2020, din cele 10.234.595 de apeluri la 112, 56,71% au relatat, într-adevăr situații urgente, pe când restul de 43,29% nu.