ACTUALITATE 30 iunie 2009

Impas financiar la Primăria Chichiş

de Covasna Media | 773 vizualizări
Primăria comunei Chichiş se confruntă cu o criză financiară ce ar putea atrage starea de insolvenţă, ca urmare a existenţei unor creanţe din 2008 ale populaţiei.

Potrivit prefectului judeţului Covasna, Codrin Munteanu, datoriile populaţiei provin strict din impozite şi taxe locale, valoarea acestora ridicându-se la un total de 114.234 lei, în vreme ce pentru anul 2009 au fost emise titluri executorii pentru o sumă de 201.080 lei.

Primăria comunei Chichiş se confruntă cu o criză financiară ce ar putea atrage starea de insolvenţă, ca urmare a existenţei unor creanţe din 2008 ale populaţiei.

Potrivit prefectului judeţului Covasna, Codrin Munteanu, datoriile populaţiei provin strict din impozite şi taxe locale, valoarea acestora ridicându-se la un total de 114.234 lei, în vreme ce pentru anul 2009 au fost emise titluri executorii pentru o sumă de 201.080 lei.

Plata salariilor angajaţiilor, o problemă

Din cauza acestor blocaje financiare, administraţia din Chichiş are probleme nu doar cu plata utilităţilor, ci inclusiv cu plata salariilor angajaţilor. Astfel, chiar dacă din cele 36 de posturi existente în Primăria Chichiş numai 53% sunt ocupate, există probleme inclusiv în privinţa achitării salariilor către angajaţi.

Codrin Munteanu a arătat că problema a ajuns în atenţia sa după ce Primăria Chichiş a solicitat Consiliului Judeţean (CJ) alocarea a 152.000 de lei din fondul de rezervă. „Nu s-au alocat aceşti bani solicitaţi, drept pentru care primarul din Chichiş a apelat la Prefectură. Prin urmare, pe 22 iunie am iniţiat un proiect de hotărâre pentru alocarea a 2,5 milioane de lei, urmând ca, după primirea acestei sume, administraţia din Chichiş să poată supravieţui, însă cu impu nerea unor rigurozităţi în cheltuieli, trebuind luate măsuri de austeritate“, a explicat prefectul Codrin Munteanu.

Probleme şi la Boroşneul Mare

O altă primărie în impas este cea din Boroşneul Mare, însă aici problemele sunt legate mai mult de resursa umană şi mai puţin de fonduri. Primarul comunei, Bartha Laszlo, a fost timp de trei luni în concediu medical, iar acum „vine când şi când la Primărie”, în condiţiile în care, potrivit prefectului, a venit rândul viceprimarului Szocs Levente să plece, de această dată în concediu de odihnă. Mai mult de atât, Boroşneul Mare se numără printre comunele care, din 19 iulie, ar putea rămâne fără secretar, deoarece secretarul de aici nu este încă licenţiat în ştiinţe juridice sau administrative, deşi a absolvit cursurile unei astfel de facultăţi.

„Legea spune că pot constata eliberarea din funcţie, de drept, a primarului, dacă timp de şase luni consecutive acesta nu-şi poate exercita mandatul. În cazul de la Boroşneul Mare este vorba, deocamdată, de trei luni (…). Cât despre Consiliul local, acesta s-a întrunit, sporadic, la convocarea viceprimarului. În condiţiile în care secretarul nu va reuşi, însă, să-şi ia licenţa, vom avea o mare problemă, deoarece comuna nu va mai avea nici secretar“, a arătat Munteanu.

Prefectul a atras atenţia asupra situaţiei de la Boroşneu, amintind că legea administraţiei publice locale prevede inclusiv dizolvarea unui consiliu local dacă acesta depăşeşte o anumită perioadă de timp fără a se întruni sau adopta hotărâri.

Monica Rizea

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.