ACTUALITATE 16 aprilie 2022

Fundaţia Comunitară a lansat un portal online cu produse şi servicii oferite de firme locale

de Agerpres | 822 vizualizări

Fundaţia Comunitară Covasna a lansat primul portal online din judeţ cu produse şi servicii oferite exclusiv de firme locale, iar până acum sunt deja câteva zeci de agenţi economici care îşi promovează produsele în acest mod.


Directorul executiv al fundaţiei, Bereczki Kinga, a declarat că ideea creării platformei www.haromszeki.ro a pornit din dorinţa şi necesitatea de a sprijini întreprinzătorii locali, care, la rândul lor, oferă locuri de muncă localnicilor.


"E un moment important în activitatea fundaţiei. Am iniţiat acest proiect cu doi ani în urmă şi avem foarte multă muncă şi resurse investite în acest portal economic (...) Iniţiativa se bazează pe experienţa campaniei pentru 'Valorile locale', pe care am derulat-o cu câţiva ani în urmă, în care am pus accentul pe conştientizarea oamenilor cu privire la valorile noastre locale, inclusiv cele economice. Asta am urmărit atunci, iar în perioada ce a urmat, când au fost restricţii din cauza pandemiei, am simţit nevoia de a ajuta întreprinzătorii locali care au fost afectaţi şi am făcut un site cu firme locale care au oferit servicii în mod avantajos. Continuând aceste proces, am ajuns la ideea să dezvoltăm un portal economic care să asigure un cadru tehnic pentru valorificarea produselor şi serviciilor locale, pentru că obiceiurile cumpărătorilor se schimbă, tot mai mulţi cumpără online şi am considerat că trebuie să ne aliniem cerinţelor pieţei şi să venim şi noi cu o ofertă online a serviciilor şi produselor locale", a menţionat Bereczki Kinga.


Potrivit acesteia, la ora actuală peste 30 de firme locale îşi promovează şi îşi vând produsele şi serviciile prin intermediul portalului www.haromszeki.ro, dezvoltat de Torro Attila.


Pentru început, respectiv pentru aproximativ două luni de zile, firmele vor putea folosi gratuit platforma, iar, ulterior, vor trebui să plătească o anumită cotă din vânzări, cuprinsă între 3 şi 7% în funcţie de volum, bani pe care Fundaţia Comunitară Covasna îi va investi în promovarea magazinului online.


"La ora actuală avem 33 de firme partenere pe portal, dintre care 22 firme de servicii şi 11 firme cu produse şi valorificare a produselor, care vând o gamă variată, cum ar fi jucării, îmbrăcăminte, cosmetice şi altele. În momentul de faţă sunt 327 de produse vândute pe site (...) E important să spunem că nu sunt numai produse locale, ci am extins aria şi la comercianţi, având în vedere că cea mai mare parte a firmelor covăsnene au acest obiect de activitate, se ocupă cu vânzarea produselor. Deci, portalul a fost dezvoltat pentru firme locale, iar ideea de bază a fost ca firmele să aibă proprietari locali, să fie înregistrate local şi să aibă forţă de muncă locală", a mai spus Bereczki Kinga.


Aceasta a subliniat că Fundaţia Comunitară este operatorul portalului, asigură cadrul tehnic pentru valorificarea produselor şi serviciilor, dar vânzarea, calitatea şi livrarea acestora este responsabilitatea firmelor partenere.


"Perioada aprilie-mai o considerăm o perioadă de pilotare, în care controlăm tot procesul de funcţionare şi colaborarea cu firmele locale. În perioada de probă va fi o taxă unică de livrare de 11 lei pentru fiecare produs de până la 2 kilograme în judeţ şi, eventual, şi în afara acestuia, după care vom decide asupra livrării", a adăugat Bereczki Kinga.


Aceasta a concluzionat că portalul reprezintă o modalitate de a susţine economia locală, punctând că puterea şi bunăstarea unei comunităţi depind şi de modul în care membrii acesteia decid să îşi cheltuiască banii.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.