Echipa de încredere
„Băieţii” din media românească şi-au dat mâna şi au creat Covasna Media Group. Pentru a rezista într-un judeţ cum este Covasna, trebuie găsite modalităţi prin care produsele media să fie competitive şi atractive pentru piaţă şi public. Integrarea Observatorului de Covasna, a posturilor de radio Kiss Fm şi Magic FM şi a portalului www.covasnamedia.ro într-un sistem media unitar aduce cu ea premisele unei dezvoltări independente pe criteriile economiei de piaţă.
Cu ce va influenţa existenţa Covasna Media Grup piaţa de publicitate?
Florin Cheresteş: E foarte important că la ora asta, din punct de vedere al publicităţii, putem oferi cam toate produsele posibile. De la radio la ziar, de la panotaj la reclame indoor, organizare de evenimente, publicitate prin internet şi, foarte curând, publicitate pe panouri electronice. Cam orice şi-ar dori un client. Avem produsele de care el are nevoie şi-i putem oferi un pachet integrat aplicat exact pe acea parte a populaţiei pe care el vrea s-o „atace“! În felul ăsta, îl şi ajutăm să-şi investească eficient banii.
Care-i cel mai senzaţional produs al grupului?
Dani Şanta: www.covasnamedia.ro. Poate va părea paradoxal, dar este foarte adevărat. Portalul de ştiri a crescut foarte mult în datele de trafic. Avem şase luni în care ne putem ...
„Băieţii” din media românească şi-au dat mâna şi au creat Covasna Media Group. Pentru a rezista într-un judeţ cum este Covasna, trebuie găsite modalităţi prin care produsele media să fie competitive şi atractive pentru piaţă şi public. Integrarea Observatorului de Covasna, a posturilor de radio Kiss Fm şi Magic FM şi a portalului www.covasnamedia.ro într-un sistem media unitar aduce cu ea premisele unei dezvoltări independente pe criteriile economiei de piaţă. Cu ce va influenţa existenţa Covasna Media Grup piaţa de publicitate? Florin Cheresteş: E foarte important că la ora asta, din punct de vedere al publicităţii, putem oferi cam toate produsele posibile. De la radio la ziar, de la panotaj la reclame indoor, organizare de evenimente, publicitate prin internet şi, foarte curând, publicitate pe panouri electronice. Cam orice şi-ar dori un client. Avem produsele de care el are nevoie şi-i putem oferi un pachet integrat aplicat exact pe acea parte a populaţiei pe care el vrea s-o „atace“! În felul ăsta, îl şi ajutăm să-şi investească eficient banii. Care-i cel mai senzaţional produs al grupului? Dani Şanta: www.covasnamedia.ro. Poate va părea paradoxal, dar este foarte adevărat. Portalul de ştiri a crescut foarte mult în datele de trafic. Avem şase luni în care ne putem lăuda constant cu o medie de aproximativ 8.000 de vizitatori unici pe lună şi în jur de 56.000 de pagini afişate. Sunt cifre care plasează www.covasnamedia.ro pe prima poziţie în topul celor mai accesate siteuri de informaţii din judeţ şi avem convingerea că în următoarele şase luni audienţa siteului va continua să crească. E un produs al cărui impact poate fi foarte uşor verificat, accesând site-ul www.trafic.ro poţi afla exact în fiecare zi câţi oameni ne-au citit. De asemenea, site-ul e un fel de interfaţă a judeţului cu restul ţării – fiind principala sursă de ştiri din judeţul Covasna pentru multe agenţii de presă, ziare naţionale sau televiziuni. Unde e piatra de încercare? Mădălin Guruianu: Una dintre inovaţiile grupului este sistemul de difuzare a cotidianului „Observatorul de Covasna“ în judeţ. Pe de o parte, vom distri bui zilnic un număr de peste 1.500 de ziare în zona Buzaielor, multe dintre ele în locuri publice, gen magazine, cafenele, baruri sau instituţii. Pe de altă parte, începând cu acest final de an, vom demara un proiect de trimitere gratuită a ziarului românilor din localităţi majoritar maghiare. Sunt sate în care trăiesc doar una sau două familii de români care n-au acces la informaţii şi la presă locală de limbă română. Proiectul pe care l-am gândit este tocmai pentru aceştia. Iar dificultatea constă nu în oferirea gratuită a ziarului, ci în distribuirea lui zilni că în cele mai îndepărtate colţuri ale judeţului. Costurile unui asemenea proiect nu sunt deloc neglijabile… Am văzut un proiect de promovare destul de agresiv... Dan Manolăchescu: Nu vrem să intrăm cu bocancii în vieţile oamenilor, dar cred că nu se poate face nimic fără o promovare consistentă. E meseria noastră şi trebuie să demonstrăm că ne putem promova pe noi, în primul rând, înainte de a încerca să-i mediatizăm pe alţii. În plus, ne-am trezit că avem zeci de acţiuni sociale, de binefacere, umanitare sau ecologice care nu ţin de obiectul nostru de activitate şi pe care leam făcut din pură bunăvoinţă. Şi nu vorbesc de cele legate de Asociaţia „Pentru Comunitate”. Din modestie sau prostie nu leam mediatizat deloc. Şi e neplăcut să auzi în urma ta critici inventate de „binevoitori“ care stau cu mâinile-n sân şi trăncănesc vrute şi nevrute. Preţul „Observatorului“ a ajuns la 1 leu… Mădălin Guruianu: Întradevăr. S-a mărit costul ziarului tocmai din cauză că preţul vechi nu acoperea nici măcar distribuţia. Mai nou, lupta în presă se dă pe găsirea unor modalităţi eficiente de distribuţie. Cine mai face 2-3 kilometri pe jos (vorbim de poştaşi) pentru a duce zilnic un ziar de un leu din care el câştigă o părticică? La nivelul acesta încercăm să devenim eficienţi… În altă oridine de idei, suntem dispuşi să oferim gratuit ziarul oricărei persoane care motivează faptul că nu şi-l poate permite. Un simplu telefon, un mail sau chiar o vizită la redacţie poate rezolva problema… Cam econom la editoriale în ultima vreme... Dan Manolăchescu: Am promis în campania electorală pentru Locale că nu voi scrie nimic atâta vreme cât prietenul şi colegul meu Mădălin Guruianu este candidat. Chiar dacă era independent, am considerat că nu e fair-play faţă de ceilalţi actori politici să îmi dau cu părerea. Evident, aş fi fost subiectiv... Apoi a venit vara şi m-am lenevit din lipsă de subiecte, am mai fost plecat pe ici-colea şi de câteva săptămâni pregătim noul format. Deci reîncepem tirul cu artileria grea. Vor mai fi alături de mine Dani Şanta, Preotul Ioan Tămaş Delavâlcele, Radu Ionescu. Dar pe Mădălin îl lăsăm fără obiectul muncii pentru că e consilier şi ar putea fi influenţat. Unde-i Loco? Dani Şanta: Loco-i Kiss şi 103 FM e Magic. Pare complicat, dar e simplu... Băieţii de la Radio Loco au trecut la Kiss FM urmând a face echipă cu Cârcotaşii sau cu Dezbrăcatu', în timp ce pe Magic Fm avem cea mai bună selecţie de muzică de ieri şi de azi. Un proiect de anvergură, respectiv integrarea unui radio local într-o reţea naţională de prim rang a făcut acestă schimbare posibilă. Am preferat să facem o alegere raţională, dar care aduce o mul ţime de avantaje, în primul rând doar dacă e să ne gândim că am dat un radio... pentru două. Avem radio la Întorsură? Dan Manolăchescu: Avem un Loco în zona Buzaielor. Unul care a început să fie iubit înainte de a avea o lansare oficială. Practic, de câteva săptămâni suntem în probe şi mai reglăm la butoane. În câteva zile vom transforma programul Radio Loco – Întorsura Buzăului într-unul puternic local. E radioul întorsurenilor, aşa că ni-l dorim făcut împreună cu întorsurenii. Schimbările se vor auzi limpede pe 91,9 FM. De la Teliu şi până la Crasna... Loco dădea tonul la distracţie. Cine ne mai înveseleşte acum? Dani Şanta: Am făcut multe evenimente şi vom mai face, asta e clar! Fie că vor fi evenimente ale grupului, fie ale unor clienţi sau parteneri. Am creat practic o divizie separată care se numeşte „Loco Events“ şi care va fi responsabilă de petreceri, concerte, festivităţi – domeniu în care cred că avem experienţa şi cunoştinţele necesare unor reuşite garantate. Avem proiecte proprii, un festival de clubbing care să se întâmple concomitent în mai multe locaţii de dimensiuni mici sau medii, un proiect interesant în Covasna şi câteva lucruri pe care încă nu vi le pot dezvălui. Dar nu ne vom plictisi... asta e sigur!